b230et kolvar i b230ft-98? 1öd, håller bättre? Smidda?
-
- Lite mer laddtryck
b230et kolvar i b230ft-98? 1öd, håller bättre? Smidda?
Som ovanstående, har efter mkt om och men kommit fram till att min motor måste borras till 1 ö.d. Läst att b230et (vilken årms?) kolvar ska vara smidda och mkt starkare.
Måste ju ändå beställa nya kolvar till min b230ft så då tänkte ja att då kan man lika gärna beställa nya b230et kolvar 1.öd på rejmes.
Så min fråga, är de verkligen starkare? Eller är det ingen sannig i det? Något annat förslag på bra och prisvärda kolvar?
Passar de utan modifieringar? Samma diamter på kolvbult osv? Ska hamna på ca 350hk+ så jag vill vara på säkra sidan. (Kg och SPM är uteslutet pga, tidigare erfarenheter)
Uppskattar snabba svar då jag måste hinna beställa hem grejerna fortast möjligt då ja har tid hos motorfirman snart.
mvh
Måste ju ändå beställa nya kolvar till min b230ft så då tänkte ja att då kan man lika gärna beställa nya b230et kolvar 1.öd på rejmes.
Så min fråga, är de verkligen starkare? Eller är det ingen sannig i det? Något annat förslag på bra och prisvärda kolvar?
Passar de utan modifieringar? Samma diamter på kolvbult osv? Ska hamna på ca 350hk+ så jag vill vara på säkra sidan. (Kg och SPM är uteslutet pga, tidigare erfarenheter)
Uppskattar snabba svar då jag måste hinna beställa hem grejerna fortast möjligt då ja har tid hos motorfirman snart.
mvh
Laddtrycksmissbrukare
-
- Lite mer laddtryck
?
Eller är det B23et kolvar 940 turbomannen menar? måste man ta av nått på kolvarna? är kolvbultshöjden samma?
//MVH Gulleponken
//MVH Gulleponken
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: ?
Men kolvbultens storlek stämmer inte från b23 och b230Gulleponken skrev:Eller är det B23et kolvar 940 turbomannen menar? måste man ta av nått på kolvarna? är kolvbultshöjden samma?
//MVH Gulleponken
Dänniz 073-8447664
De enda rödblockskolvar jag vet som är smidda är b23et.
Det lär vara annan kolvbulshöjd då det är kortare stakar i b23 än b230.
Och som sagt även annan kolvbultsdiameter.
Det lär vara annan kolvbulshöjd då det är kortare stakar i b23 än b230.
Och som sagt även annan kolvbultsdiameter.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Lite mer laddtryck
.
de va ungefär de jag tänkte. har oxå bara sett b23et som smidda o ej till b230. tack för svar iallafall!
//MVH Gulleponken
//MVH Gulleponken
Kolvbulten är bara 1mm större på B23 så isåfall kan man ju fila upp stakarna lite grann. Kolvbultshöjden vet jag inte.
Men ifall du ska köpa överdim kolvar så lär dom ju vara av samma kvalité till B23 som till B230 om det är av samma tillverkare och samma serie.
Original B23ET kolvarna är ju också 96mm precis som B230.
Men ifall du ska köpa överdim kolvar så lär dom ju vara av samma kvalité till B23 som till B230 om det är av samma tillverkare och samma serie.
Original B23ET kolvarna är ju också 96mm precis som B230.
Chevelle SS -65
-
- Ganska mycket laddtryck
-
- Lite mer laddtryck
inga problem alls på så sett. men han kör 21mm kolvbult till sina smidda kolvar och då passar inte mina redan inköpta h-profil stakar plus att ja vill inte gå ner 2mm från orgeinalets 23 känner ja..hesselgren skrev:vad har varit problem med kg? tänkte nämligen ev köpa kolvar där..
mvh
Laddtrycksmissbrukare