PV:n besiktigad :-)
Kul att se att denna tråden vaknade till liv igen. Både jag och jajsen har använt PV:n som bruksbil när våra "riktiga" bruksbilar har krånglat (vilket är ganska ofta tyvärr), måste nog erkänna att detta är den bästa bil jag haft eller ...
I sommras har den mest använts på cruisingar och vart runt och kollat på olika utställningar (och ställt ut den också!)
Jag kan visa lite idolbilder från i sommras för den som är intresserad:
Började sommaren med en ny besktning (har det redan gått två år?):
Direkt hemkommna från besktningen åkte fjädrarna av och vi monterade lite styling i form av nylackade fälgar med snobbringar, babymoons och fejkade vitsidor, sen var det dags för cruising:
Istället för Wünderbaum kör vi en Fantaburk ala 80-tal:
Givetvis tog vi ut sidorutorna bak så bakpassagerarna kunde köra med kråmadarmbåge dom med:
Cykeln på taket är faktiskt en moped som vi hittade på en övergiven skrot inne i en skog:
Sen var vi på VROM (Volvoträff i Göteborg):
På hemvägen stannade vi på Shell i Sollebrunn:
Och så här såg den ut för några dar sen innan jag grävde fram den:
B36:orna har vi inte gjort så mycket med förutom att skruva en i delar, var ingen vacker syn:
En snigel bodde på kamdrevet:
Ja, det var väl det som fanns att visa från det gångna året.
I sommras har den mest använts på cruisingar och vart runt och kollat på olika utställningar (och ställt ut den också!)
Jag kan visa lite idolbilder från i sommras för den som är intresserad:
Började sommaren med en ny besktning (har det redan gått två år?):
Direkt hemkommna från besktningen åkte fjädrarna av och vi monterade lite styling i form av nylackade fälgar med snobbringar, babymoons och fejkade vitsidor, sen var det dags för cruising:
Istället för Wünderbaum kör vi en Fantaburk ala 80-tal:
Givetvis tog vi ut sidorutorna bak så bakpassagerarna kunde köra med kråmadarmbåge dom med:
Cykeln på taket är faktiskt en moped som vi hittade på en övergiven skrot inne i en skog:
Sen var vi på VROM (Volvoträff i Göteborg):
På hemvägen stannade vi på Shell i Sollebrunn:
Och så här såg den ut för några dar sen innan jag grävde fram den:
B36:orna har vi inte gjort så mycket med förutom att skruva en i delar, var ingen vacker syn:
En snigel bodde på kamdrevet:
Ja, det var väl det som fanns att visa från det gångna året.
- Leif Backlund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 241
- Blev medlem: tor mar 18, 2004 9:26 pm
- Ort: Lycksele
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
har ni ryckt dän fjädrarna helt? hur har ni löst det me genomslagsgummit för kan vell knappast va skönt att åka på cruisingar på bara gummina?
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Inget studs då?Min Falcon körde jag med fjädrar så korta att den låg på gummina och den studsade ju för ingenting. Om man kortar gummina så går det bra dock.atom skrev:Den ligger på genomslagsgummina och det är inga problem att åka så tycker jag, vi har ju som sagt haft den både som bruksbil och på olika långfärder på runt 10 mil eller så. Lite stötig är den väl och man får åka ganska långsamt och krokigt över farthinder men det går allt fint.
@joel: jo jag var i det garaget förut
@loop: Jo det är sant, var ett tag sen jag körde den nu så hade nog förträngt det, när man kör över skarvar i broar och liknande i låg fart studsar den som fan men kör man snabbare så märks det inte lika mycket. Vi vill inte korta gummina för då skulle det nog inte gå att svänga, tar i redan nu.
@loop: Jo det är sant, var ett tag sen jag körde den nu så hade nog förträngt det, när man kör över skarvar i broar och liknande i låg fart studsar den som fan men kör man snabbare så märks det inte lika mycket. Vi vill inte korta gummina för då skulle det nog inte gå att svänga, tar i redan nu.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt: