TEAM BOOST PERFORMANCE!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
mathias_a6
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: lör dec 29, 2007 6:53 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av mathias_a6 »

Väldigt trevlig bil, och mycket bra bilder... nu ska de byggas :D

Är botten byggd i 1 5/8 0.83 rör?
TEAM N o r r o r t R a c i n g . S e -> http://www.norrortracing.se
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

mathias_a6 skrev:Väldigt trevlig bil, och mycket bra bilder... nu ska de byggas :D

Är botten byggd i 1 5/8 0.83 rör?
tack tack
bilen är i huvudsak byggd i 42x3mm rör

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
myggzorr
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: sön nov 01, 2009 6:13 pm

Inlägg av myggzorr »

vilket fabrikat av koppling kommer du att köra med? :)
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

nu börjar det ta sej med funny bågen,saknas en pinne sen ska vi mäta om vi måste haa några hjälmpinnar
Bild
Bild

och i måndags fick ja reda på att strange fjäderbenen är på väg över atlanten,så medans vi väntar på dom så är det dax för lite bakaxel,kapad i rätt längd,4-links plattorna punktade och för till fället smids det ryggplåtar,snart är det dax för helsvetsning,börjar se helt sjuk ut,men stadig lär den bli :P
Bild
Bild
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Fan vilka fina bitar ni pysslar med då :thumbright:
Användarvisningsbild
r.friborg
För mycket laddtryck
Inlägg: 284
Blev medlem: mån mar 22, 2004 10:01 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av r.friborg »

Mycket imponerande bygge.

Vad kör ni med för bitar i bakaxlen?

Vad uppskattar ni att ni kommer få för totalvikt på färdig bil?
Sparas det någon vikt med ett sånt chassi som ni bygger när man använder org plåt kaross?

:thumbright:
//Mvh Robert

www.chevy740.nu
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

:thumbright: tack tack

friborg: mark williams bitar i axeln

vi hoppas påliteöver 1000kg på linjen,man spara nog en heldel vikt,karossen kommer bli urhålkad så mycke det bara är möjligt :thumbright:


mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
nordenstahl
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: lör aug 30, 2008 9:02 am
Ort: Kläppaåsen

Inlägg av nordenstahl »

Bakvagnsslusk som man är..

:thumbright: :thumbright:

Utväxling? splines?

Vad har ni räknat på för varvtal över mållinjen, med tanke på utvxl och däckhöjd?

Sjukt fint bygge!
DustyDuster Racing
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

nordenstahl skrev:Bakvagnsslusk som man är..

:thumbright: :thumbright:

Utväxling? splines?

Vad har ni räknat på för varvtal över mållinjen, med tanke på utvxl och däckhöjd?

Sjukt fint bygge!
tack tack :thumbright:

40-splins axlar,kommer börja med pro-gear 4.56utx,vi räknade lite löst en kväll på hastighet vid målgång,och i teorin med diverse svällning på 33" höga slick så bör det gå 280+km/h någonstans/8000rpm,men räkna gärna om det stämmer

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
turon09 (AnTe)
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
Ort: åland finland

Inlägg av turon09 (AnTe) »

hulta skrev:
nordenstahl skrev:Bakvagnsslusk som man är..

:thumbright: :thumbright:

Utväxling? splines?

Vad har ni räknat på för varvtal över mållinjen, med tanke på utvxl och däckhöjd?

Sjukt fint bygge!
tack tack :thumbright:

40-splins axlar,kommer börja med pro-gear 4.56utx,vi räknade lite löst en kväll på hastighet vid målgång,och i teorin med diverse svällning på 33" höga slick så bör det gå 280+km/h någonstans/8000rpm,men räkna gärna om det stämmer

mvh

räkna på det o kom fram till att ni borde köra ca 277 km/h.. :thumbright:
toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Inlägg av Nova Jörgen »

Hej.

Hulta vet att jag och "Hasse Plywood" fick bygga lite tysk "kvalitets bil" (BMW) Vi fixade bara grovsmidet, finliret får ägaren ta tag i själv. Är ni nyfikna finns det lite bilder här:

http://forum.musclecars.nu/showthread.p ... #post24888

Ha de'
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

blev ju hur hårdrock som helst :thumbright: :thumbright:


mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
Användarvisningsbild
mathias_a6
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: lör dec 29, 2007 6:53 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av mathias_a6 »

Nova Jörgen skrev:Hej.

Hulta vet att jag och "Hasse Plywood" fick bygga lite tysk "kvalitets bil" (BMW) Vi fixade bara grovsmidet, finliret får ägaren ta tag i själv. Är ni nyfikna finns det lite bilder här:

http://forum.musclecars.nu/showthread.p ... #post24888

Ha de'
Den där bmw gick jävligt fint på gatan som de va tidigare :D
TEAM N o r r o r t R a c i n g . S e -> http://www.norrortracing.se
murre
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: sön maj 18, 2008 2:58 pm
Ort: Haninge

Inlägg av murre »

Bra jobbar!
Grymt kul att följa!!!

Kan man köpa SFI 25.4 spec nånstans här hemma eller måste man beställa på SFI ?

Tack på förhand.
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

murre skrev:Bra jobbar!
Grymt kul att följa!!!

Kan man köpa SFI 25.4 spec nånstans här hemma eller måste man beställa på SFI ?

Tack på förhand.
vad jag har förståt så kan man få dom av sbf men då måste man lämna svets prov,men de e inge jag svär på...

men annars är det nog att beställa från sfi som gäller

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
Skriv svar