nu börjar det ta sej med funny bågen,saknas en pinne sen ska vi mäta om vi måste haa några hjälmpinnar
och i måndags fick ja reda på att strange fjäderbenen är på väg över atlanten,så medans vi väntar på dom så är det dax för lite bakaxel,kapad i rätt längd,4-links plattorna punktade och för till fället smids det ryggplåtar,snart är det dax för helsvetsning,börjar se helt sjuk ut,men stadig lär den bli
Vad uppskattar ni att ni kommer få för totalvikt på färdig bil?
Sparas det någon vikt med ett sånt chassi som ni bygger när man använder org plåt kaross?
Vad har ni räknat på för varvtal över mållinjen, med tanke på utvxl och däckhöjd?
Sjukt fint bygge!
tack tack
40-splins axlar,kommer börja med pro-gear 4.56utx,vi räknade lite löst en kväll på hastighet vid målgång,och i teorin med diverse svällning på 33" höga slick så bör det gå 280+km/h någonstans/8000rpm,men räkna gärna om det stämmer
Vad har ni räknat på för varvtal över mållinjen, med tanke på utvxl och däckhöjd?
Sjukt fint bygge!
tack tack
40-splins axlar,kommer börja med pro-gear 4.56utx,vi räknade lite löst en kväll på hastighet vid målgång,och i teorin med diverse svällning på 33" höga slick så bör det gå 280+km/h någonstans/8000rpm,men räkna gärna om det stämmer
mvh
räkna på det o kom fram till att ni borde köra ca 277 km/h..
toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
Hulta vet att jag och "Hasse Plywood" fick bygga lite tysk "kvalitets bil" (BMW) Vi fixade bara grovsmidet, finliret får ägaren ta tag i själv. Är ni nyfikna finns det lite bilder här:
Hulta vet att jag och "Hasse Plywood" fick bygga lite tysk "kvalitets bil" (BMW) Vi fixade bara grovsmidet, finliret får ägaren ta tag i själv. Är ni nyfikna finns det lite bilder här: