Om du har en pump som tappar dieseln, och dessutom plockat bort slangar och bränslefilter etc. och kollat efter isproppar o dyl. då får du nog köra länge på starten innan det kommer diesel..
Gör som någon sade, sug i returen på pumpen. Du kan börja med att suga i matningen till pumpen, så du har bränsle dit först. (går fortare)
Om problemet är att pumpen tappar bränslet (prova genom att suga i returen nästa gång bilen inte startar) kan du montera en elpump till förgasarbilar som pumpar fram bränslet till pumpen.
Jeg var lei av og suga i returen hela tiden så jeg monterte en pumpe i motorommet som er koblad til en trykkbryter. Den holder jeg inne mens bilen glødar og man startar med en gang
jag har hafft bekymmer med mina 2 bilar nu när det vart kallt, det verkar som dom kleggar igen (rme) i diesel filtren , tar man in den i värmen över natten så startar dom direkt, ena bilen hade kanske 20hk på vägen hem, gick ca 50 , och den andra startade aldrig efter jag stängt av den ,, kanske kan va till nån hjälp
123killer skrev:
om jag har det hur kan den då starta när man drar igång den? man behöver ba dra typ 2-3 meter så startar den.
dålig kompression?
nej som ja skrev tidigare så ha jag kommit fram till va felet är å det är att dieseln under natten rinner tillbaka till tanken. så dålig kompression äre då int
j björk skrev:Om du har en pump som tappar dieseln, och dessutom plockat bort slangar och bränslefilter etc. och kollat efter isproppar o dyl. då får du nog köra länge på starten innan det kommer diesel..
Gör som någon sade, sug i returen på pumpen. Du kan börja med att suga i matningen till pumpen, så du har bränsle dit först. (går fortare)
Om problemet är att pumpen tappar bränslet (prova genom att suga i returen nästa gång bilen inte startar) kan du montera en elpump till förgasarbilar som pumpar fram bränslet till pumpen.
tack för tipset men kan man inte bara koppla en backventil på slangen? det borde vara diesel där för öppnar man ba lite på ledningen från finfiltret till pumpen så är det massa tryck där så den borde ha tryckt diesel in i pumpen.
PS ha läst din tråd om bmw, fränt projekt och vilken arbets takt
123killer skrev:okej ska titta på det i morron. jo när den väl startar så huckrar den tills man ha gasat till en gång då går den jämt efter det.
nån fler som tror pumpen är feljusterad?
pumpen är inte feljusterad (har redan kommit fram till att det är min gamla bil du har)
uppe på pumpen sitter ju 5 rör som sedan går vidare till spridarna. där läker det. problemet är att man måste ha någon specialhylsa för att få upp det, och jag fick aldrig tag i någon. det man kan göra är att ta från en gammal skrotad pump, den där brickan som håller fast, ja vad ska man säga. hylsan typ? den är ju som på massa splines. en sån kan du ta och svetsa fast på ett rör, så kan du ju dra lös med den. men det där ska momentdras sen när du skruvar tillbaka och jag minns inte hur hårt det ska dras. far till en dieselverkstad så hjälper de dig =)
vivko
var de inte den dära vita 123 som du hade som också som hade blåst blockpackning med ordentligt tryck i kylaren
var de inte därför du sålde den har jag för mig
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
hk beroende skrev:vivko
var de inte den dära vita 123 som du hade som också som hade blåst blockpackning med ordentligt tryck i kylaren
var de inte därför du sålde den har jag för mig
Haha, stämmer bra! Det är ju bbw:n. den motorn sjunger nog på sista versen... synd om du har justerat pumpen själv för den blev justerad på Hedqvist diesel service innan den såldes kommer jag ihåg...
nåja lycka till