Rättegång?Toning?haha?
Rättegång?Toning?haha?
Tjabba tjena hallå!
Blev stannad av s*uten nu i kväll
500kr i böter för tonade framrutor jag sa att de skriver jag inte på, då kör vi hällre rättegång
"jag kör alltid med rutorna nere så de är inte olagligt att ha toning då"
vet flera stycken som blivit stannade för strunt summor, och det blir aldrig några rättegångar för det är för små summor??
hur är det igentligen hehe
Blev stannad av s*uten nu i kväll
500kr i böter för tonade framrutor jag sa att de skriver jag inte på, då kör vi hällre rättegång
"jag kör alltid med rutorna nere så de är inte olagligt att ha toning då"
vet flera stycken som blivit stannade för strunt summor, och det blir aldrig några rättegångar för det är för små summor??
hur är det igentligen hehe
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Sleeper_86
- Forumsberoende
de värsta som kan hända dig i en rättegång är att du åker på böteskostnaden. i detta fallet 500:-
av denna principen så skriver jag ALDRIG på något på vägen. ska inte bli dömd av någon paragrafryttare i vägrenen utan det är upp till domstol å fatta dom besluten..
over and out
av denna principen så skriver jag ALDRIG på något på vägen. ska inte bli dömd av någon paragrafryttare i vägrenen utan det är upp till domstol å fatta dom besluten..
over and out

//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
-
- Forumsberoende
Ja hade torningsfilm ja
Sen har dom ju inte kottat hur mycke ljusgenomsläpp rutorna för. och de ska vara 70%ljus släpp kan dom inte bevisa det så
och som jag har förstått de så betalar staten alla omkostnader OM jag inte går upp i hovrätten eller va de heter då får jag betala det om jag förlorar fallet
Sen har dom ju inte kottat hur mycke ljusgenomsläpp rutorna för. och de ska vara 70%ljus släpp kan dom inte bevisa det så
och som jag har förstått de så betalar staten alla omkostnader OM jag inte går upp i hovrätten eller va de heter då får jag betala det om jag förlorar fallet
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
- Henrik Braun
- Forumsberoende
Inte i tingsrätten. Jag skriver aldrig på något då jag tycker att polismän = snor och bara för att vara dryg så blir det en rättegång. Alltid trevligt att träffa folk =) Har inte kostat en krona extra. Jag återsänder inte heller pappret man får hem och bekräftar att man vet att man ska till rätten men tillslut efter ett par månader kommer det en snubbe som är listig som fan och knackar på och då får man asa sig iväg sen. Men all denna pappersexercis, gubbe som ska leta upp dig, rättegång osv är gratis, gäller ju att få valuta för böterna!Dennis Öhman skrev:det jvliga är att om du förlorar i en förmodad rättegång så åker du om på alla kostnader..
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
Oj hehe väntar du tillochmed tills dom hämtar dej? frågar dom inte i rätten varför du inte kommer då? du har aldrig fått betala mer än böterna?
Har också höra flera stycken som vägrat betala böter för typ 5-800 det blir ingen rättegåmng för de blir för dyrt?
Har också höra flera stycken som vägrat betala böter för typ 5-800 det blir ingen rättegåmng för de blir för dyrt?
Henrik Braun skrev:Inte i tingsrätten. Jag skriver aldrig på något då jag tycker att polismän = snor och bara för att vara dryg så blir det en rättegång. Alltid trevligt att träffa folk =) Har inte kostat en krona extra. Jag återsänder inte heller pappret man får hem och bekräftar att man vet att man ska till rätten men tillslut efter ett par månader kommer det en snubbe som är listig som fan och knackar på och då får man asa sig iväg sen. Men all denna pappersexercis, gubbe som ska leta upp dig, rättegång osv är gratis, gäller ju att få valuta för böterna!Dennis Öhman skrev:det jvliga är att om du förlorar i en förmodad rättegång så åker du om på alla kostnader..
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
Pappersexercisen, gubben, rättegången osv utförs av människor som har lön som betalas av staten så vill alla skattebetalare bidrar till omkostnaderna så gratis är väl inte riktigt sant....Henrik Braun skrev:
Inte i tingsrätten. Jag skriver aldrig på något då jag tycker att polismän = snor och bara för att vara dryg så blir det en rättegång. Alltid trevligt att träffa folk =) Har inte kostat en krona extra. Jag återsänder inte heller pappret man får hem och bekräftar att man vet att man ska till rätten men tillslut efter ett par månader kommer det en snubbe som är listig som fan och knackar på och då får man asa sig iväg sen. Men all denna pappersexercis, gubbe som ska leta upp dig, rättegång osv är gratis, gäller ju att få valuta för böterna!

Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
En annan fick minsann rabatt för att man nekade på plats när ja kört för fort... va 2000 från början... ja nekade o fick ett brev hem där dom hade sänkt till 1500... Betalade o såg glad ut.
Kan tillägga att jag då innan hade stått o frågat om deras utrustning va korrekt och inställd som den ska och att dom hade rätt utbildning på det dom höll på med i säkert 45min medan tjejen satt kvar i bilen och sjönk bara djupare o djupare ner i stolen. Hade garanterat åkt på det i en ev. rättegång men fick ju ivf rabatt på boten. Pratade med en jurist om det o tydligen va det rätt så vanligt att dom använde nåt i stil med paragraf 75 därav rabatten.
Kan tillägga att jag då innan hade stått o frågat om deras utrustning va korrekt och inställd som den ska och att dom hade rätt utbildning på det dom höll på med i säkert 45min medan tjejen satt kvar i bilen och sjönk bara djupare o djupare ner i stolen. Hade garanterat åkt på det i en ev. rättegång men fick ju ivf rabatt på boten. Pratade med en jurist om det o tydligen va det rätt så vanligt att dom använde nåt i stil med paragraf 75 därav rabatten.
Nicklas Fröberg
neka in i oändlihghet, det kan bara bli billigare
ibland läggs det ned ibland inte... brukr stå nedlagt i brist på bevis...
det gäller för polisen att plocka fram bevis att du hade rutorna uppvvevade, du kan ju alltid hävda att dem var nere under hälften tex
på så vis skulle det inte störa ögonkontackt med övriga trafikanter

ibland läggs det ned ibland inte... brukr stå nedlagt i brist på bevis...
det gäller för polisen att plocka fram bevis att du hade rutorna uppvvevade, du kan ju alltid hävda att dem var nere under hälften tex

på så vis skulle det inte störa ögonkontackt med övriga trafikanter
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Men blev det inte ändrat i lagen nu inyår?!? att dommen ska falla mot tom stol om man uteblir, dvs gubben hämtar ingen om man inte dyker upp. Dommen blir iaf av..nasx skrev:En annan fick minsann rabatt för att man nekade på plats när ja kört för fort... va 2000 från början... ja nekade o fick ett brev hem där dom hade sänkt till 1500... Betalade o såg glad ut.
Dänniz 073-8447664
det funkar så att dem KAN göra det, men så länge man inte skickar tebax papprena så räknas du inte som åtalad än, å därmed så kan dem inte genomföra rättegång...Dennis Öhman skrev:
Men blev det inte ändrat i lagen nu inyår?!? att dommen ska falla mot tom stol om man uteblir, dvs gubben hämtar ingen om man inte dyker upp. Dommen blir iaf av..
däremot om man godkänner åtalat genom att skcika tebax papprena å sen ite dyker upp spp blir du dömd i frånvaro
- Sleeper_86
- Forumsberoende
finns fortfarande något som heter "påförande av olovligt färgskickt" och drar dom de under den så är de skitsamma om du har 99% ljusgenomsläpp lr om du tonat med mattsvart färg.Thorsella skrev:Ja hade torningsfilm ja
//Jimmy
Passat TDI -99
Passat TDI -99
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Det kommer bli rättegång, förlorar du den får du betala en del av rättegångskostnaden, vinner du är allt freebee....
Polarn åkte på att han pissa i en buske, 500:-, skrev inte på, 1 år å 8 månader senare blev han delgiven på jobbet med rättegång som följd, å då hade dom jagat honom över ett år, så jodå, dom kommer å haffar dig
Pizza
Polarn åkte på att han pissa i en buske, 500:-, skrev inte på, 1 år å 8 månader senare blev han delgiven på jobbet med rättegång som följd, å då hade dom jagat honom över ett år, så jodå, dom kommer å haffar dig

Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld