Insprutning, Tändsystem och Elektronik
Moderator: backeliten
jiiim
För mycket laddtryck
Inlägg: 410 Blev medlem: sön okt 21, 2007 1:14 pm
Ort: Boden
Inlägg
av jiiim » lör jan 16, 2010 5:55 pm
har en röd/blå kabel i kontaktstycket vid torpedväggen som jag inte kommer på vars den ska gå? hittade inte ens den på kopplings schemat..
240 1980
detta kontaktstycke
den röd/blå kabeln
jiiim
För mycket laddtryck
Inlägg: 410 Blev medlem: sön okt 21, 2007 1:14 pm
Ort: Boden
Inlägg
av jiiim » lör jan 16, 2010 9:25 pm
kom igen nån måste ju veta:)?
jiiim
För mycket laddtryck
Inlägg: 410 Blev medlem: sön okt 21, 2007 1:14 pm
Ort: Boden
Inlägg
av jiiim » sön jan 17, 2010 1:43 pm
bara min bil som har en sån kabel?
Falo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149 Blev medlem: mån dec 15, 2003 9:48 pm
Ort: Frösön/Östersund
Inlägg
av Falo » sön jan 17, 2010 8:56 pm
Det är där all el till motorn ansluts förrutom de grova kablarna från batteriet.
jiiim
För mycket laddtryck
Inlägg: 410 Blev medlem: sön okt 21, 2007 1:14 pm
Ort: Boden
Inlägg
av jiiim » sön jan 17, 2010 9:26 pm
jojo men jag tänkte inte på själva kontaktstycket utan just den röd/blå kabeln.
jiiim
För mycket laddtryck
Inlägg: 410 Blev medlem: sön okt 21, 2007 1:14 pm
Ort: Boden
Inlägg
av jiiim » sön jan 17, 2010 9:49 pm
jojo men jag tänkte inte på själva kontaktstycket utan just den röd/blå kabeln.
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085 Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä
Inlägg
av Steve » mån jan 18, 2010 12:33 am
Är det en e-motor du satt i?
jiiim
För mycket laddtryck
Inlägg: 410 Blev medlem: sön okt 21, 2007 1:14 pm
Ort: Boden
Inlägg
av jiiim » mån jan 18, 2010 8:48 pm
motorn som sitter i är en b230fk -97 men karossen en 80a
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313 Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad
Inlägg
av Klabbe Persson » mån jan 18, 2010 9:22 pm
jiiim skrev: motorn som sitter i är en b230fk -97 men karossen en 80a
Har för mig den e till tempgivaren.
Falo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149 Blev medlem: mån dec 15, 2003 9:48 pm
Ort: Frösön/Östersund
Inlägg
av Falo » tis jan 19, 2010 1:14 pm
Temgivaren (instrument) brukar väl vara gul? Kan vara +15.
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361 Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg
Inlägg
av Bassek » tis jan 19, 2010 6:36 pm
Är det inte den som sköter uppvärmningen av bimetallerna i tomgångsventilen + styrtrycksventilen på E-motor`n? Får isåfall ström från insprutarreläet vid tändimpuls. MVH Basse
jiiim
För mycket laddtryck
Inlägg: 410 Blev medlem: sön okt 21, 2007 1:14 pm
Ort: Boden
Inlägg
av jiiim » tis jan 19, 2010 9:41 pm
Bassek skrev: Är det inte den som sköter uppvärmningen av bimetallerna i tomgångsventilen + styrtrycksventilen på E-motor`n? Får isåfall ström från insprutarreläet vid tändimpuls. MVH Basse
låter troligt skall kolla upp detta:thumbright:
vet att det inte är tändspolen eller givaren iaf
tack för svar alla
Louksor
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23 Blev medlem: ons nov 05, 2008 11:24 pm
Ort: Kristinehamn
Inlägg
av Louksor » ons jan 20, 2010 6:36 pm
Jag kollade på min 240 -83 förut, har oxå en blå/röd kabel i kontaktstycket.
Ser inte vart kabelhärvan tar vägen, men det sitter en kabel med samma färger på magnet/tomgångsventilen på insuget, så antar att det är den kabeln. På ventilen så sitter det en blå/röd kabel som även är ihopklämd med en blå kabel, vart den går sen vet jag ej.
Erik N
För mycket laddtryck
Inlägg: 330 Blev medlem: fre okt 21, 2005 1:12 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av Erik N » tor jan 21, 2010 4:01 pm
tror faktiskt att det är till solenoiden på startmotorn om jag inte minns fel. gul är temp och svarta är nog oljetryck. tror det var så faktiskt. men kan ha fel
Svetsar och skruvar i det mesta
Erik Norrman Piteå