Hehe!! Har klippt ihop en liten kortfilm från Blackracet 05-09-10..
Det är inte alltid idealiskt med lång etta och tätstegad låda. Det var verkligen bedrövligt dåligt fäste- HELA VÄGEN från start till mål.
Det gick inte ens att ge full gas över mållinlen, vilket va tråkigt. Hade hoppats på en trevlig topspeed iaf, men som sagt så greppade det ingen stans...
Hovva skrev:den är frän, men har du inte funderat på att bygga om svingen å skaffa ett bakdäck modell större?
Tjenare! Jag har funderat på det ända sedan jag startade projektet. Eftersom jag inte byggt den för raktframåka, så har det inte kännts tillräckligt befogat att bygga om den. Det tillkommer även hen hel del kostnader som de flesta inte tänker på som att bygga om swinginfästningen och hela nederdelen av MC ramen eftersom kedjan måste flyttas ut. Och distansierar man ut kedjan måste man även göra en ny urtrampningskåpa på motorn.. + en ny bredare bakskärm och bakdäck som kostar 5-6000kr/st... Känns inte värt tycker jag. Den äter ju däck iaf till frukost.
henkes70rezzer skrev:din farkost är jävligt grym, måste vara riktigt skoj att köra den
Tackar!! Kul att du tycker det
Jag kan intyga att den är ruggigt trevlig att köra på kurviga vägar med, och det bästa av allt är känslan när man passerat APEX och matar ut den mot turnout point ut på rakstäckan till nästa kurva. Man gasar alldeles precis lagomt innan det släpper- uppväxling efter uppväxling= Störtskön formelbils lik känsla utan tillstymmelse till krängning som ett strykjärn!!
Det är ett helt vanligt bildäck 205/45x17 Toyo. Inte det bästa greppmässigt. Men prismässigt 1/2 priset mot ett riktigt R-däck.
Det är kanske inte så bra att värma så mycket som jag gjorde på filmen- då däcket inte är konstruerat för de temperaturerna- Blir bara sämre grepp.. Allt för publiken!!