-Lutande Mikuni Förgasare?-
Den enkle måten å se hvor mye vinkel du kan ha på den typen forgassere er å se på pakningsflaten til flottørkammeret fra siden. Du kan neppe ha stort mer enn 20º fra horisontalt på flaten, det vil si ca 35-40º MAX vinkel på selve halsen, da den jo er noe vinklet i forhold til flottørkammeret. Mer enn dette og du får problemer med at de fløder over og er vanskelige å justere. Fallforgassere tåler en del mer enn 20º, men ikke så mye mer...de andre avbildede forgasserene det ble linket til er helt på kanten av hva som funker..
Senast redigerad av SWR den fre jan 29, 2010 11:01 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-Bjørn
Dom här kanske?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40365

Eller?
Var det inte såna nån nämnde tidigere i tråden?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40365

Eller?
Var det inte såna nån nämnde tidigere i tråden?
(Många ändringar blir det i inläggen om man skriver först och söker sen! *LOL*)loop skrev:Köpa Mikuniförgasare som klarar lutningen. Tror att de som sitter på R1 har den där lutningen ungefär.
Jag har fått svar och tidigare ägare och även av byggaren....Turbon med tillhörande förgasarna är helt rätt för motorn kanske lite för mycket vinklade men det ska utom allt tvivel fungera och garanterat duga till att plocka ut över 300 kusar med rätt komponenter i bubbla motorn, så nu blir man ju minst sagt lite rådvill
Jag ska ju köra i sommar och ser ju helst att den här biten är klar i tid, finns dessutom en motor som ska byggas för turbon också

Jag ska ju köra i sommar och ser ju helst att den här biten är klar i tid, finns dessutom en motor som ska byggas för turbon också

if it sounds good,it is good!
Micke Bergman
vw 2332 turbo
Micke Bergman
vw 2332 turbo
Det är ju inte så att jag chansar, jag har fått svar av motorbyggaren att detta systemet är färdigt och funktionellt och ska fungera jag trodde det var bara lite småjusteringar av lutningen men nu verkar ju alla här säga samma sak att det inte ska fungera klart som f-n att man blir rådvill...
Jag vet ju inte riktigt vad jag ska tro, kan de här förgasarna vara modifierade så att de funkar med den här vinkeln ändå??
Jag vet ju inte riktigt vad jag ska tro, kan de här förgasarna vara modifierade så att de funkar med den här vinkeln ändå??
if it sounds good,it is good!
Micke Bergman
vw 2332 turbo
Micke Bergman
vw 2332 turbo
Det är mina fd motorer bägge två. Mikuni 38:orna togs från en Yamaha 1000cc, sattes upp med med 65 graders lutning och bromsades till 486 hkr på en VW typ 1 motor. Bubblan gick som bäst 9.21 på kvartsmilen med dessa förgasare.
De på bilen med vattenkylda intercoolers är Keihin 48:or, togs från 2 skrotade Honda VTR 1000cc, bromsade 563 hkr och tog bubblan till 8.87 @ 258 km/h på kvartsmilen. Båda uppsättningarna fungerade klanderfritt när väl signalen från pitotröret stämde med motorkaraktären.
Leif Nyström
Skellefteå
De på bilen med vattenkylda intercoolers är Keihin 48:or, togs från 2 skrotade Honda VTR 1000cc, bromsade 563 hkr och tog bubblan till 8.87 @ 258 km/h på kvartsmilen. Båda uppsättningarna fungerade klanderfritt när väl signalen från pitotröret stämde med motorkaraktären.
Leif Nyström
Skellefteå
Senast redigerad av VWLeffe den fre jan 29, 2010 11:05 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Säger dom det så kan det ju mkt väl vara så, och då får dom väl stå för det också?beetle66 skrev:Jag har fått svar och tidigare ägare och även av byggaren....Turbon med tillhörande förgasarna är helt rätt för motorn....
Men jag måste ju säga att jag tycker det ser lite mkt ut...
En Delorto/Weber-fall-gasare skulle se bättre ut... men vaffan vet jag?
-
- Topplocks-guru
- Kontakt:
Suck... dessa mikuni 38:or sitter ju med denna lutningen orginal på Yamaha FZR 1000 från tex. -90. Klart det fungerar.Erland Cox skrev:Dom förgasarna kommer aldrig att fungera med den lutningen och är inte gjorda för det. Se på bilden hur rätt förgasare ser ut eller skit i det. Erland.
http://www.youtube.com/watch?v=cd-Chkuilt0
Leif Nyström
-
- Topplocks-guru
- Kontakt:
Jag har FZR 1000 förgasare men bara den gamla typen här i verkstan, de nyare ligger hemma. Exupen har större förgasare än modellen utan. Lutningen mellan flottören och förgasaren är 20 grader. Kollar jag en GSXR 750 96:a som är mer downdraft så är lutningen där 45 grader, alltså 25 grader mer. Var inte anledningen till tråden just det att det inte fungerade? Jag kan mäta på en FZR 1000 hemma vad förgasarna sitter med för lutning på den original. Men funkar dom med den lutningen så är det ju bra. Jag mätte i bilden och 65 grader stämmer bra fast det ser mer ut. Erland.