Funderar lite så här på höstkanten skulle vara kul med en eller två aggregat i ford stackarn men vilket eller vilka skulle man kunna använda ??? motorn är en 302 alltså en 5 liters åtta kamaxeln kommer inte ihåg värden riktigt men den drar från 3500rpm till 7500 man kan räkna med strax över 300 sughästar...bör jag använda två mindre turbos vilket skulle bli en snyggare installation eller en jätte?? Just nu är detta bara funderingar men ingen omöjlighet heller fränt skulle det vara iaf sen är ju frågan vad bilprovningen skulle säga haha dom blir nog inte så nöjda
jovisst är det säkert det hehe tanken är att kunna köra någorlunda normalt med den oxå men vilka agg ska man ta?? borde man inte kunna räkna en v8 på 5 liter som 2 st 2,5 liters fyror samma aggregat borde funka eller?? sen så borde ju ett MS sprut funak fint till motorn
du er inne på noe er litt bedre med 2 turbos enn en stooor 2x tb04e,eller 2xhx40,eller 2xgarret 30-35 kunne nokk svinge litt www.galebanks.com eller lignende.laddar du 1bar må du huske at du trenger mer bensin.
mr_horsi skrev:ja självklart ska den ha bensin annars blir det ju inte nått bra... hur stor är en hx40??
Du skulle ha hälsat på i Boströms garage på Teg, och klämt och känt lite på hans turbo, du har ju stort motorutrymme så det ska nog inte vara nåt problem.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mmm kanske måste göra det tur man är jobbarkompisar så man e välkommen haha just nu är det ju bara funderingar som sagt men det skulle vara kul...lika bra att göra det ordentligt då malix håller på föresten mattias jag läste lite om MS funkar det att köra 8 spridare på skulle vara perfekt till 8an
mr_horsi skrev: föresten mattias jag läste lite om MS funkar det att köra 8 spridare på skulle vara perfekt till 8an
Jag rekommenderar som vanligt VEMS istället.
Det går att ordna med MS också, men det är betydligt bättre kontroll och prisvärda finesser som gör det till ett säkrare val att köra VEMS istället.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mr_horsi skrev:Jasså det lät ju ganska enkelt vad är det för pris då??
Det varierar beroende på om du behöver alla finesser eller inte.
Ca 5000-6000 kr inkl bredbandslambda-sond och en LCD-display.
Men du måste ju ha en kabelhärva och ett elsystem för det i bilen också, så det tillkommer en del.
Men du kan ju börja med att fixa så att hårdvaran är på plats, först när det börjar ta form så kan man titta på elektroniken som ska styra allt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.