tack alla på sidan. men en sak kan jag glädja mej åt

2 av 5 är tagna nu inatt. natten har vart lång kan jag meddela. personerna är identifierade eftersom man har lite övervakning i garagens olika hörn. fick se rätt snart att det var några som har vart och lagt tak på byggnaden nu i sommras. jo vi har hittat förövarna men dock inte all prylar än så länge men merparten. motordelar var på en täckt transportkärra med ett firma namn på inte långt ifrån garaget i ett skogsbryn. 2 av 5 killar golar bra på sina "vänner" så vi har dom snart oxå. killarna är mellan 18 och 22 och kan villigt tala om att dom mer eller mindre kommer ha mardrömmar om fläckiga underkläder.
den yngsta killen vill väll vara en riktig "värsting" men ja som ni förstår så e ju inte någon av oss smeder så finkänsliga av oss. föräldrarna öppnade dörren så fint och allt gick lugnt till.
dom killa vi inte fick tag på inatt har vi däremot person nummer tele och adress samt diverse arbeten dom är på.
mja hund i garage de brukar jag har men av en "slump" så vart jag iväg på em ipo tävling med min rottis på närmare 70 kg när brottet var. var det slumpen eller ödet. ja vem vet.
åter till det jobbiga nu då. arbete och motordelar är ju funna men inte diverse värktyg än så länge. skulle det nu bli att jag/vi får ta ut det på försäkringen så är det inte en så det täcker några större delar pga ålderslitage mm som våra trevliga försäkringsbolag kommer med.
nu kommer det bli bepansrade dörrar LARM in till boningshuset samt till mobil. rutorna kommer folk inte in i pga vi redan har galler där.
nu blir det att lägga sej i ett par timmar.