Val av kamaxel b230

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
sprox65
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: ons okt 28, 2009 6:37 pm

Val av kamaxel b230

Inlägg av sprox65 »

Tja har en b230 med orginal 531 (A-kam) än så länge men ska väl finas till lite, smidda mahle och H-profil, orginalinsug. effektmål: 400-450 i motorn. ska köra med en k29, Blir ett hemmasnickrat grenrör. Vill ha ganska tidigt laddtryck, om det nu går med k29 :roll: men ändå varv villig, ska köra mest gata, och lite bana Vad för kam ska jag välja ?
Senast redigerad av sprox65 den tis feb 02, 2010 7:27 pm, redigerad totalt 1 gånger.
lustgas_volvo
För mycket laddtryck
Inlägg: 118
Blev medlem: fre feb 15, 2008 11:51 am
Ort: Jönköping

Inlägg av lustgas_volvo »

Kolla lite på vad Jens Gustavsson har att erbjuda :thumbright: Finns nog något som passar din motor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=285
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: Val av kamaxel b230

Inlägg av Dennis Öhman »

Vilken budget? Ändamål`?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
sprox65
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: ons okt 28, 2009 6:37 pm

Inlägg av sprox65 »

okej. gata och lite bana
Användarvisningsbild
sprox65
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: ons okt 28, 2009 6:37 pm

Inlägg av sprox65 »

Har läst en del om jensas kammar. STS 247 verkar ok.
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Annars ifall du vill snåla lite så har jag en VX3 kam utan fördelarspår som du kan få köpa :)
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
sprox65
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: ons okt 28, 2009 6:37 pm

Inlägg av sprox65 »

Det sitter en V kam i min vinterbil, är väl snäppet bättre än VX3. bättre och billigare med den kammen
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

sprox65 skrev:Det sitter en V kam i min vinterbil, är väl snäppet bättre än VX3. bättre och billigare med den kammen
vx kammen är lite värre än v kammen har jag för mig?

edit:
in lyft, vx 11,37
in lyft v, 11,27
hesselgren
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: tis okt 17, 2006 5:34 pm
Ort: stockholm

Inlägg av hesselgren »

skillnad mellan VX och VX3? är det vinkeln på nockarna jämte drevet?
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Inlägg: 510
Blev medlem: mån jan 09, 2006 2:34 pm
Ort: Fagersta
Kontakt:

Inlägg av fredda »

enem c2 kan jag varmt rekomendera :thumbright: kanske lite för vass för din maskin men :lol:
Volvo 740 v12 turbo
Skriv svar