FET-skottet arne

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
THEO
För mycket laddtryck

FET-skottet arne

Inlägg av THEO »

Jaha var å handla ny förgasare på swebike ifredags en oko 28...
kom hem så såg jag att lådan va märkt 30mm hmm vän av ordning tog fram tumstocken (precisionsverktyg!!) mätte jo de va 29X30 jaja på me skiten på min lifan 150 startade gick lite magert på lågfart.....
iväg handla lite munstycke va inne på planet-minis kolla va dom stora grabbarna kör på liknande maskiner mhmm bestycka...
kom på att jag måste kolla frigången på ventilerna för jag slipa ner bascirkeln ca 2mm på kammen för å få mer lyft :twisted:
ojojoj hade knappt nån frigång på insugsidan jaja fram med slipen hyvla av lite på känsla montera ihop skiten såg att det var väldigt lite olja i toppen hmm måste kolla det under nästa start ihop med skiten på me soppan kicka small igång direkt gick som en klocka drog ett par drag irullen rappa som en motorsåg jösses va den svara i min tillfälliga sinnesförvirring glömmer jag den torra toppen drar ur den rejält PANG :doh: tvärstopp öhh va hände nu ojsan jag glömde ju kolla om det kom olja till kammen kolla torrt rev isär tänkte har man tur så e det bara en krökt ventil jojo när jag lyfte på toppen så plinga det till på golvet va fan va det tittar ner där ligger insugstalriken :shock: ojdå lyfter lite högre på toppen jodå ett hål stort nog så rocco skulle fått in pitten i :twisted: :headbang: hohohohoho jaha så antagligen nöp ju insugaren å där kom kolven oppsss!!!!!!!
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Om nu bottendelen klara sig :hihi: ska man satsa på en ny sk högkompkolv?
passar daytona kolven den e ju 57mm mitt borr e 56,4 tror jag .borrar man så går det, men stämmer höjden ? vet nån vilken diameter har daytona på kolvbulten?Är TB-toppen med 30mm insug å 23.5 avgas mycket bättre än lifan 150 toppen.....
Har ju fått blodad tand nu ska ett monster byggas men jag har inte riktigt klart för mig vilka delar man ska ha hoppas toppen klara sig erland har vatt å grävt å plastat i den :twisted: Ja vi får se vad som klara sig imorgon!! daytona T-rex ska ju lämna typ 18 hk men vad skiljer mot lifan 150??
Är det stor sjillnad på topparna etc???
hmm synd att den rasa den verka rapp :hihi: !!!!!
men det är ju bara att börja om synd jag ville race:at i racehouse på söndag det kan man ju nog glömma!!! :hihi:
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Passar en yx motor på min ram alltså e det samma fäste lr hur är det??
jag vet inte vad man ska satsa på en lf150 eller en yx 160 finns ju en massa skit till yx:en exxo har ju en massa delar å godis :twisted:
e deras 4-ventilstopp någe bra lr va säger ni som vet??
teflonmats
Sävar Turbo Racing

Inlägg av teflonmats »

men går inte det där på garantin?? :hihi:

mats
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Jo det hade vatt fint med garanti :twisted: :lol: :lol: :hihi:
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Teflonmats passar en yx-motor på en ram som har lifan 150 det är en pit pro -07 om det passar ska man satsa på en sån eller hålla sig till lf150???
har lite beslutsångest det finns ju så mycket delar läs godis till yx-motorerna + man kan ju få upp dom i sjuka cylindervolymer!!! :hihi:
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Teflonmats passar en yx-motor på en ram som har lifan 150 det är en pit pro -07 om det passar ska man satsa på en sån eller hålla sig till lf150???
har lite beslutsångest det finns ju så mycket delar läs godis till yx-motorerna + man kan ju få upp dom i sjuka cylindervolymer!!! :hihi:
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Shit är det ingen som har lite åsikter info om valet mellan yx 160 eller lf150!! 8)
Blx
För lite laddtryck

Inlägg av Blx »

yx du har ju mer grejer att köpa till den, och det vill man ju alltid efter ett tag eller ?? :P
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Jo det blev en yx160 :headbang: !!!!!!!!!!!!!!!!
eller rättare sagt en zongshen 160 swebike säljer dom till nedsatt pris nu :thumbright: så det va bara å handla :twisted:
Blx
För lite laddtryck

Inlägg av Blx »

Fint då väntar du bara på leverans nu då eller..

Jag har med den zongshenen men måste vänta på att vädret skall bli bättre så jag kan ta den på en riktig provtur, körde ut lite för att prova för några veckor sen men det var ju meningslöst med landsvägsdäck och massa snö :( men den som väntar på........
stefan2
Lite mer laddtryck

Inlägg av stefan2 »

Finns ju Motard inomhus :-)
1,4 BAR är skoj
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

Mhmm det finns inomhusbanor!!! 8) Håller på med det sista på avgassystemet nu sen blir det provstart!!! :twisted:
Om allt funkar så blir det Racehouse imorgon :checkered_waving:
Tjohoo here we go :hihi:
Nä nu får jag knalla ut å svetsa det sista på avgasröret!!!
/Jörgen
THEO
För mycket laddtryck

Inlägg av THEO »

det var faktiskt hyfsat skjut i zongchen160:an jag köpte på swebike hade problem å få till bestyckningen innan körningen i racehouse idag svårt å provgasa med slicks i snön :hihi:
så det blev lite allt eller inget hmm oko28-30mm gasaren verkar klurig att bestycka!!!
jag modda en TL-1000 ljudämpare så jag var tystaste fiddyn i racehouse idag :thumbright:
men men måste få till bestyckningen :evil:
men innan jag klöddar mer med gasaren ska jag montera mitt 175cc kit som jag fick med till en bra peng när jag handla motorn.
ska bli kul å se hur den uppför sig med de monterat
är det nån som vet vad det är för kamaxel i denna motorn?????????

/Jörgen
Skriv svar