Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
Lite ytterligare glasinfo
Tja
Hoppas det funkar att jag lägger in lite extra info om framruteglas.
Jag håller på och terroriserar 2 st Finska firmor som sägs skall kunna göra laminerade rutor.
Det svaras på finska eller superknackig Engelska.
Klipper in ett Finskt svar här och en efterföljande översättning.
"
Moi
Jotta voimme valmistaa lasin taivutuksessa käytettävän muotin, tarvitsemme teiltä mallin lasista.
Te voitte valmistaa sen esimerkiksi vanerista ja tukea sisäpuolelta, jotta koko pinnan muoto pysyy varmasti oikeana.
Kun malli on meillä, muotin valmistaminen maksaa 820e, ensimmäinen lasi maksaa 628e/kpl.
Mikäli haluatte lämmitysvastukset lasin sisälle, lisähinta 160e/lasi. "Näkymättömät lämmityslangat", lisähinta 286e/lasi.
Lasi on laminoitu ajoneuvolasi "Laminated" merkillä, ei muita hyväksyntöjä.
Kaikki hinnat vat 0%.
Hinnat vapaasti meillä.
Mahdollisesta sarjatuotannosta neuvoteltava erikseen.
--
Best Regards
Petri Kytö
Sarlin Race Team
Maariansillanlenkki 186
FIN 11910 Riihimäki
srt@sarlinraceteam.fi
www.SarlinRaceTeam.fi
tel +358 (0)456 765 380
tel +358 (0)19 765 380
fax +358 (0)19 765 526"
Översättning //
Moi
"So that we can produce the glass used for mold inflection, you need a model glass.
You can prepare it for example, plywood and supported on the inside, so the entire surface of the shape remains exactly the right one.
Once the design is ours, mold manufacturing costs 820e, the first glass pays 628e/kpl.
If you want the heating resistors inside the glass, additional price 160e/lasi. "Invisible heating wires", the additional price 286e/lasi.
The glass is laminated automotive glass "Laminated" sign, no other approvals.
All prices are VAT 0%.
Offers free with us."
Har även hittat en firma i USA som gör formade polycarbonate rutor och efterbehandlar dom för reptålighet. (dyrt det med)
Jag har fått den uppfattningen att den extra reptåliga varianten av polykarbonat som tex heter "shield" eller något bara tål en viss böjning den med.
Finns det någon som vet något så är jag intresserad.
Koommer antagligen få ett svar till på glas.
Återkommer
Hogge
Hoppas det funkar att jag lägger in lite extra info om framruteglas.
Jag håller på och terroriserar 2 st Finska firmor som sägs skall kunna göra laminerade rutor.
Det svaras på finska eller superknackig Engelska.
Klipper in ett Finskt svar här och en efterföljande översättning.
"
Moi
Jotta voimme valmistaa lasin taivutuksessa käytettävän muotin, tarvitsemme teiltä mallin lasista.
Te voitte valmistaa sen esimerkiksi vanerista ja tukea sisäpuolelta, jotta koko pinnan muoto pysyy varmasti oikeana.
Kun malli on meillä, muotin valmistaminen maksaa 820e, ensimmäinen lasi maksaa 628e/kpl.
Mikäli haluatte lämmitysvastukset lasin sisälle, lisähinta 160e/lasi. "Näkymättömät lämmityslangat", lisähinta 286e/lasi.
Lasi on laminoitu ajoneuvolasi "Laminated" merkillä, ei muita hyväksyntöjä.
Kaikki hinnat vat 0%.
Hinnat vapaasti meillä.
Mahdollisesta sarjatuotannosta neuvoteltava erikseen.
--
Best Regards
Petri Kytö
Sarlin Race Team
Maariansillanlenkki 186
FIN 11910 Riihimäki
srt@sarlinraceteam.fi
www.SarlinRaceTeam.fi
tel +358 (0)456 765 380
tel +358 (0)19 765 380
fax +358 (0)19 765 526"
Översättning //
Moi
"So that we can produce the glass used for mold inflection, you need a model glass.
You can prepare it for example, plywood and supported on the inside, so the entire surface of the shape remains exactly the right one.
Once the design is ours, mold manufacturing costs 820e, the first glass pays 628e/kpl.
If you want the heating resistors inside the glass, additional price 160e/lasi. "Invisible heating wires", the additional price 286e/lasi.
The glass is laminated automotive glass "Laminated" sign, no other approvals.
All prices are VAT 0%.
Offers free with us."
Har även hittat en firma i USA som gör formade polycarbonate rutor och efterbehandlar dom för reptålighet. (dyrt det med)
Jag har fått den uppfattningen att den extra reptåliga varianten av polykarbonat som tex heter "shield" eller något bara tål en viss böjning den med.
Finns det någon som vet något så är jag intresserad.
Koommer antagligen få ett svar till på glas.
Återkommer
Hogge
Huvaligen! Det blir nog plastruta ändå.
Det går tungt att hitta garage att hålla till i, var och tittade på ett i helgen men den var alldeles för dyrt så det är att leta vidare.
På fräsen har jag bytt till en större motor och köpt en större frekvensomvandlare som jag ska få om ca 2 veckor. sen är den klar förutom ett styrsteg som fick för sig att brinna upp helt utan anledning fräsen bara stod still och det sa puff, nu har jag beställt styrsteg av lite bättre kvalitet än dom där geckosarna.
Det går tungt att hitta garage att hålla till i, var och tittade på ett i helgen men den var alldeles för dyrt så det är att leta vidare.
På fräsen har jag bytt till en större motor och köpt en större frekvensomvandlare som jag ska få om ca 2 veckor. sen är den klar förutom ett styrsteg som fick för sig att brinna upp helt utan anledning fräsen bara stod still och det sa puff, nu har jag beställt styrsteg av lite bättre kvalitet än dom där geckosarna.
Är dax för en liten uppdatering.
Nu är äntligen fräsen klar! Förutom feg grejerna som kallas ändläges givare.
Premiär körde en trattfläns som jag hade en ritning liggande på sen ett jobb jag gjorde, och den blev riktigt bra, för att vara första gången jag provkör fräsen. Nu är det lite finjusteringar och sånt kvar sen blir det att börja med 4e axeln.
Full fräs
![Bild](http://ajden.se/bentley/kaross/premiarfras1.JPG)
Klar bit, tyvärr var rundstången lite för liten för att jag skulle kunna prova att borra hålen.
![Bild](http://ajden.se/bentley/kaross/premiarfras2.JPG)
Äntligen klar.
![Bild](http://ajden.se/bentley/kaross/premiarfras3.JPG)
Nu är äntligen fräsen klar! Förutom feg grejerna som kallas ändläges givare.
Premiär körde en trattfläns som jag hade en ritning liggande på sen ett jobb jag gjorde, och den blev riktigt bra, för att vara första gången jag provkör fräsen. Nu är det lite finjusteringar och sånt kvar sen blir det att börja med 4e axeln.
Full fräs
Klar bit, tyvärr var rundstången lite för liten för att jag skulle kunna prova att borra hålen.
Äntligen klar.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
du är ju för fan helt otrolig:) Gillar detta skarpt ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
kan fixa någon film nästa gång jag ska fräsa nått.
Jag använder 9 Nm Stegmotorer, för dom hade jag från frigolit fräsen.
Ska jag bygga någon större cnc-fräs någon gång kommer jag nog använda servomotorer för att dom vet vart dom är hela tiden, stegmotrerna dom kna råka gå villse om det går för tungt eller att datorn hackar till.
Jag använder 9 Nm Stegmotorer, för dom hade jag från frigolit fräsen.
Ska jag bygga någon större cnc-fräs någon gång kommer jag nog använda servomotorer för att dom vet vart dom är hela tiden, stegmotrerna dom kna råka gå villse om det går för tungt eller att datorn hackar till.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Streckläst tråden nu från början till slut. Tog visst bara hela dagen
(suttit här sen 10-11 i förmiddags) men så har jag inte missat en ända kommentar heller!
Såg t.o.m att jag kommenterat i tråden för ett år sen också
Det här är ju så galet fränt att man saknar ord
Precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg här; Ett så här stort projekt har jag aldrig ens vågat drömma om
Jag är avundsjuk på i princip allt jag läser i den här tråden![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Det här är ju så galet fränt att man saknar ord
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg här; Ett så här stort projekt har jag aldrig ens vågat drömma om
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jag är avundsjuk på i princip allt jag läser i den här tråden
![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro