micke999, på sidan 29 ligger denna:

Här är en till bild, har tyvärr nästan inga bilder på kollektorn:

Men fläsen skall planas och kollektorn skall få sig en lättare putsning invändigt innan blästringen av röret.
Haha ja det blev ett riktigt ormbo, helt sjukt vilka timmar jag lagt ned på att rikta skiten. Iom att jag testade mig fram med olika dragningar för att få till längderna så blev det aldrig punktat riktigt ordentligt. Så när jag lyfte det ur reservdelsbilen bröt jag röret så att kollektorn åkte närmare toppflänsen, så här i efterhand hade det nog gått snabbare att kapa isär hela skiten och börjat om från början.lord_nordkvist skrev:fifaen vilket ormbo det blev![]()
de blev några kilo grenrör dedära va, inte vägt det?
kul att se lite updates.. tror inte dom där centimetrarna spelar så stor roll, du har ju lyckats fått dom riktigt lika endå för att vara så långa..
Tack för tipset! Jag skall ta och kolla med dom, bmw sålde enbart komplett diffenhet (ca 7000kr) och mobimech skulle ha runt 2500kr för en lamellsats.Johan Posth skrev:Kolla med Köhler annars om delar till diffen.
Han gjorde iordning våran diff på våran Z3 bmwcup bil och stoppade i 75% diff och helrenoverade för hyfsad peng. Ganska säker på att han säljer delar med löst, och är nog billigare än på BMW
Kolla hur det skulle se ut med den nedre originalläppen upponer, så de två läpparna har samma form där de möter varandra. Så slipper du så mycket spackelTurbokoftan skrev: Meckat en hel del bruksbil senaste veckan för besiktning (spindelled, bromsrör/slangar= väldigt stimulerande..) så för att varva med något roligare tog jag och grejade lite med min front ikväll, har ju alltid velat ha en Ac Schnitzer plog så jag monterade dit en till originalläpp som jag borrade och skruvade i den övre. Tänkte glasfiberspackla skarven och hoppas att det håller: