NikkO skrev:Låter bra det.
Jodå, 95an som vanlig bil gillas också skarpt, så detta är ju kul att se.
Ska du göra något åt motor/låda? Kanske 6vxl quaife om du är rik
Kul att du gillar det
nä i år blir det inget mer gjort å varken motor eller låda. om man inte rasar då. utan focus är på väghållning bromsar säkerhet. så blir det att ta tag i det andra inför 2011.
lite bilder på dagen jobb
då jag hade problem med att det blev svårt att växla när man dragit på fullt. så löste jag detta med nya fina stag till motor å låda.
När jag började riva i det upptäckte jag felet ett stag hade gått sönder.
Gamla vs nya staget observera att det blir stumt nu
Nya staget på plats.
passade även på att göra ett extra stag så man vet att det är still. Kan säga att det funkade kanon
Chassi och bromsar är ju bra att uppdatera på allvar.
Köp ingen quiflåda den är dyr låter mycket och är helt underbar.
Alltså min 9000 blev som helt annan bil, växlarna bara smäller i inget tvekande som vanliga 9000 lådor brukar göra.
larzzon skrev:Chassi och bromsar är ju bra att Uppdatera på allvar.
Köp ingen quiflåda Den är dyr låter Mycket och är helt underbar.
Alltså min 9.000 blev som helt annan bil, växlarna bara smäller jag inget tvekande som vanliga 9.000 lådor Brukar Gora.
larzzon skrev:Chassi och bromsar är ju bra att Uppdatera på allvar.
Köp ingen quiflåda Den är dyr låter Mycket och är helt underbar.
Alltså min 9.000 blev som helt annan bil, växlarna bara smäller jag inget tvekande som vanliga 9.000 lådor Brukar Gora.
det kommer det med fast blir nog till 2011
räckte ju med att en kommentera så vällde det in.
man önskar ju man bara hade hälften av kunskapen här inne så vore flygplan lätta att slå.
Fortsätt sådär.
Säkert missat men kör du med original lådan ?
SRD skrev:
det kommer det med fast blir nog till 2011
man önskar ju man bara hade hälften av kunskapen här inne så vore flygplan lätta att slå.
Fortsätt sådär.
Tackar så mycket för motivations orden:) ja en så länge är lådan orginal då jag inte tänkt ta ut några direkta effekter ca300 till i sommar.
sedan kör jag ingen strippen körning så lådan borde klara sig. men allt kan ju hända. Och det är ju ett själ till att uppdatera:)
Turbho skrev:
Fortsätt sådär.
Tackar så mycket för motivations orden:) ja en så länge är lådan orginal då jag inte tänkt ta ut några direkta effekter ca300 till i sommar.
sedan kör jag ingen strippen körning så lådan borde klara sig. men allt kan ju hända. Och det är ju ett själ till att uppdatera:)
Jag körde med ungefär 300 hästar med originallåda utan några problem, hade ju då oxå en liten plutteturbo td04-15t #7 så jag hade laddtryck tidgt. Rasade ingen låda men det var ibland så man knep med skinkorna när pedalen sänktes mot golvet och det blev vilt däckspinn
Idag har jag tagit tag i att bygga nytt avgassystem. Började med att bygga en ny downpipe i 3 tum.
Mätte även ut vad jag mer behövde för delar och åkte direkt efter jobbet och handlade det som saknades:)
Så i morgon blir det att svetsa färdig.