Teflon-Mats PRO STOCK MONKEY (8.82/201m)

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Sjödin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: lör mar 21, 2009 7:46 pm
Ort: Holmsund

Inlägg av Sjödin »

Joachim Henningsson köpte umcc:s bänk.

Jag är dock inte hundra på om han har hunnit få den i bruk.

Mvh Sjödin
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag fick en snutt på Mats apa när vi hade moppe-bromsningen i höstas, fränt gas-svar ! :thumbright:

http://www.youtube.com/watch?v=OqYPNOTHrRw
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Blx
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: lör maj 02, 2009 10:16 am

Inlägg av Blx »

Låter ju riktigt najs det lilla man fick höra.

Men det bästa med denna snuttet är väl det som alla upplever när man får starta upp nått man pillat med Ren Glädje :D :D :hihi: :hihi:
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

har just fått ett rykte om 4v toppens kam.
237 gr duration in å ut på .050
7,5mm lyft.
108 lobe sep..
stämmer det erland..
som sagt bara ett rykte från usa men stämmer det så borde det
gå att få bra fart på me lite trix me org kam.
min topp som jag blev låvad,,, råkade bli bort slängd!! :doh:
får se om jag köper en från 24moto...

mats
THEO
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: tis jul 24, 2007 12:28 pm

Inlägg av THEO »

jag vet inte om det finns kamämne till dessa motorer men om det inte finns ämne så kan man ju slipa ur solida ämnen ju....
frågan är var man hittar nån som slipar fiddykammar!!!!!???? :hihi:
så skulle man ju kunna få en "costumslipad" racekam :twisted:
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Inlägg av smokke »

man myser när man ser teflonets leende :thumbright:
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

jo det var en mycket trevlig kväll å flinet var nog mest åt helan som
det var flera år sen jag träffade.
så här ser den nya zongshen motorn ut..
har rivit isär lite å verkar som att det är samma motor som
den förra z155.
men dom har gjort en riktigt bra förändring å det är att dom
har satt i 18/67 primär utväxlingen men dom kunde väll ha tryckt i ännu högre tycker jag.
sen har dom slängt ut olje kastaren å fått dit olje filter som filtrerar till
veven.+6 skivig koppling. :thumbright:
dom har gjort det hela lite klumpigare än på lifan eller
framför allt alla japaner kitaco takegawa eller daytona.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

hur den funkar får vi snart se..

mats
mx_krus
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jan 10, 2010 6:42 pm

Inlägg av mx_krus »

Jävligt frän apa du byggt ihop! Går ju som en... ja vet inte vad! :D
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

Mats vilken primärutväxling har tidigare motor haft ?
Är Zongshen samma som YX ?

Kul att uppdateringarna går så snabbt mellan dom olika omgångarna med motorer.

Vad är planen med nya motorn ?
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

A.Jönsson skrev:Mats vilken primärutväxling har tidigare motor haft ?
Är Zongshen samma som YX ?

Kul att uppdateringarna går så snabbt mellan dom olika omgångarna med motorer.

Vad är planen med nya motorn ?
yx med klx pinnbuls mönster 150 160 har alla som jag sett haft 18/67.
daytona har ochså 18/67 lifan 150 ochså..
zongshen gjorde en fuling å kallade sin motor tät stegad men egentligen
hade dom bytt till 17/69 transmitionen..
zongshen är ett helt annat företag än yx...men man vet ju inte hur kineserna byter delar mellan varandra...hehe.
tja,,,enda planen är väll att hitta mer effekt..

mats
StaySick
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: sön mar 29, 2009 10:06 pm
Ort: Sandviken/Gävle
Kontakt:

Inlägg av StaySick »

Vars får man tag på nya Zongshen motorn ?
Robban 070 291 68 90
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

jag vet inte om nån har fått hem dom ännu(båtas).
jag fick min från monkeybiker.net(flögs hem)
lite dyrt men skitsamma..

mats
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

Mats vet du av vilken orsak Zongshen använder 55mm slag i sina motorer ?

Har du några bilder på din cylinder med 67mm borr ?

Vad jag vet så är det bara Takegawa scut 67mm som finns med KLX pinnbultsmönster och då har den inget foder som sticker ner i motorblocket.

Kolvkjolarna är minimala så att kolven stannar ovanför blocket.
Känns lagom kul att köra runt med en kolv som är lika hög som en snusdosa, med tanke på risk för haveri.


Hade varit roligt att bygga ihop en ny Zongshen 155:a med 67 cylindern + 4v topp.
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

varför 55mm slag?
tja för att det håller att kicka bättre kanske,eller att man ska ha nått större att erbjuda nått annat år kanske.
min cylle har "kjol".hade ingen bild.
kommer å gå igenom motorn så kan fota då.
zong har dessutom samma längd på staken som yx 150.(53 slag)
alltså trycker den upp kolven högre änn både yx 150 å 160.
å ett annat vev/staksförhållande.
mats
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3728
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Hörru Mats, nu börjar det vara dags att du provar att meka på ett aggregat ;)
Jag såg det här hos OORacing...

http://www.ooracing.com/Cafferacerturbo.htm
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Skriv svar