Hehe, det ser värre ut än vad det är. Detta är början till allt elektriskt till motorstyrningen. Ser ut som skit just nu nerpulat i en kartong men det är rätt seriöst gjort. Jag är ovan att jobba med elprylar men försöker lära mig nu av de som kan och dessutom göra det halvpropert.
Samtliga givare finns nu och alla kontakter är monterade. Nu skall dessa monteras på motorn så jag kan dra dem i snygga "skyddshöljen" från motorn till själva "boxen".
Tar tid men tror det blir bra till slut, hatar elsystem som är gjorda helt utan tanke eller finnes......
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Ecke: Hoppas du åxå lyckas plana så du får tätt? Dessutom har du juh 2 rör till att svetsa.... Du fuskar som bygger sååå många cylindrar och sååå mycket cyl volym, hehe.
Just ja. Har plockat isär min mini-turbo för lite uppgradering. Det blir ett snäpp större kompressorhjul samt kåpa för att tillfredställa min effektförhoppning. Nu skall jag även passa på att skruva fast axiallagret så det pallar lite mer. Efter det skall hela "coren" balanseras innan aggregatet slutligen skall bultas fast på plats. Bilder på detta kommer vid hopmontering.
De feta anslutningarna för vatten passar inge vidare till båten....
Lite svarvjobb och gängning:
Så blev det 2 st adaptrar med rätt anslutningar och kragar så att de sitter kvar vid lite tryck och vibrationer ( och söl av olja, bensin och vatten ).:
tanken är alltså att vatten från både fram och bakkant skall gå igenom termostathuset. Endast ett litet hål håller nere cirkulationen och en " övertrycksventil" begränsar trycket. När tempen stiger öppnar termostaten och flödet ökar genom ytterligare ett utslpp och tempen regleras förhoppningsvis på detta sätt. Det blir i teorin åtminstone ett samarbete med termostat och övertrycksventilen som styr flödet av vatten och temperaturen i motorn.
har fixat ordning på turbon nu. Gått igenom den totalt och "blueprintat" den innan ihopmontering av den uppdaterade versionen med större kompressordel.
Här ser man std "solfjäder" som klämmer fast axiallagret:
Och här ser man att jag tagit bort styrpinnarna, borrat och gängat hålet för försänkta skruvar och skruvat fast axiallagret. Ett nästa steg hade varit 360 graders lager men jag vill inte kosta på aggregatet innan jag vet att det funkar bra:
Nu skall hela "core" delen balanseras innan slutlig montering.