Måste finnas betydligt färschare karosser att sätta tänderna i?
Ja de får de varaJohanK skrev:Ursäkta, men är det verkligen lönt att laga den där karossen?, har nog aldrig sett så mycket rost och jag jobbar på Mercedes
Måste finnas betydligt färschare karosser att sätta tänderna i?
Jag kommer grejja detRoger Berglund skrev:ojoj, du har ju det du gör! , jag som tyckte min 142a var rostig
men jag tror nog du grejjer det
Hoppas detmackeracing skrev:Gillar att du uppdaterar med bilder, blir bra det där!
mjo, tänkte det men har inte kommit till skott med detBenko i LOVIKKA skrev:Ojoj här var jag påväg att missa ju![]()
Har inte varit inne på sävar på en månad säkert![]()
Skulle du inte lägga upp en tråd på epatraktor också?
Den såg rostig ut men inne såg den inte så hemsk ut
Det lär visa sigStener skrev:Hoppas du är duktig på att böja plåt och göra fina svetsskarvar och tennspackla, Isåfall kan det bli hur bra som helst
De vetifan om det är egentligen, men vad gör detTurbokoftan skrev:Skulle gärna vilja sjunga med i kören, men jag ska vara ärlig utifrån egen erfarenhet och därmed fråga: Är det verkligen lönt mödan att laga upp den där?
När jag var snäppet yngre så lagade jag upp det som skulle bli min första bil, en 9000 turbo. Svetsade upp dörrar/bakskärmar/framskärmar/bakparti, ja i stort sett alla karossdelar. I efterhand känner jag att det är det dummaste jag någonsin gjort, det enda positiva det förde med sig var att man lärde sig att svetsa hjälpligt.
I efterhand som vad jag tror- mer klok idag, hade jag hellre köpt ett bättre utgångsobjekt och fått lägga tid/pengar på någon trevligare ände av bilen (förslagsvis motorrummet =D ).
Men väljer du att laga upp den så skall du ha en eloge.
Mvh
Cristofer
TackarSylvan skrev:Ser juh bra ut dettahar själv ett liknande projekt som jag har svetsat upp.. Hacka bort spackel? Kör med ståltrissa te rondellen går mycket fortare o blir plåtrent på ett naffs
Hur ska du göra med framruteramen? har själv samma problem
// Fredrik
Undra om de har nåt kvar bara! har kollat med flera ställen, de har det på hemsidan, men sen visar det sig att det utgått. men meca har jag inte kollat med, ska göra detTurbokoftan skrev:Meca har en hel del ekonomiplåt:
http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra ... yType_ID=1
Mvh
kollade med volvo, det ända de kunde fixa var nedre delen av dörren. men mina är så dåliga att det inte äns är intressant.Sylvan skrev:volvo har en del kvar men börjar bli urplockat... beställde mellanplåt bak idag o den borde dyka upp på torsdag
hehe, lite våld skadar aldrig.....silversurfaren skrev:Hacka spackel kändes våldsamtkan rekomendera julas "roterande bläster"gummi trissa med "dubb" för borrmaskin,dammar inte,blir inte varmt,funkar på spackel o underedsmassa 300:-