Problem med 745 16v

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Alle3001
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: tis jan 10, 2006 9:22 pm
Ort: Malmbäck

Problem med 745 16v

Inlägg av Alle3001 »

japp bilen vill inte riktigt, går bra kall men när den blir varm börjar den smälla o rycka o grejja.

får felkoder

2-2-1 Lambdareglering, mager dellast

1-2-1 Signal från luftmassamätare


Har kollat de där me luftmassemätarn med en annan+att jag provat den i en annan bil så de e inge fel på den.


Felet kommer o går så jag funderar på om de kan va glapp nånstans?


Om nån har nått tips eller förslag tas det tacksamt emot!


Skulle finnas nån felsökningskategori här på forumet kanske?? bara en tanke....
Bmw E30 TurboTouring 519whp

Volvo V70 T5 -99
Alle3001
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: tis jan 10, 2006 9:22 pm
Ort: Malmbäck

Inlägg av Alle3001 »

Ingen? e i akut behov av ideer :doh:
Bmw E30 TurboTouring 519whp

Volvo V70 T5 -99
Användarvisningsbild
Falo
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: mån dec 15, 2003 9:48 pm
Ort: Frösön/Östersund

Inlägg av Falo »

2-3-1 och 2-3-2 brukar uppkomma vid läckage, tjuvluft och avgasläckage.. Mät i kontakten när den är ansluten på LMM mellan stift 2 och 3, vilken spänning har du där då med tändning på men motor avstängd?.. vilken LMM har du? 016?
Kolla även tempgivaren och sytemrelät. Glöm inte att "nolla" felkoderna efter att du bytt ut nåt.
We have a long way to go and a short time to get there....
Bild
http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731
Skriv svar