Men den blir riktigt fet!
ivars e30 backhalf - 8s
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 710
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Det är vitt det ska va............
Det blev sketa snyggt
Det blev sketa snyggt
Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

bottendelen komplett och såld, ny botten riven, börjat plocka på lister på bilen.. Nästa blir att riva ur utväxlingen ur bakaxeln och riva ner framvagnen.. men först lär jag köpa 2 nya pallbockar som jag tappade bort i våras.. + ett gäng verktyg som jag söp bort i orsa.
så tjüsig vevaxel!




brorsan fick köra favorit i repris att matta lite prylar






nya botten skulle bara lyftas upp i stativet..

men det gick så jävla fort, och meka motorer är lite för kul för att man ska spara det bästa till sist




skrot

släpor = skrot, resten lär nog funka hoppas jag.. vore skönt att slippa köpa en "till" ny oljepump..

så tjüsig vevaxel!




brorsan fick köra favorit i repris att matta lite prylar






nya botten skulle bara lyftas upp i stativet..

men det gick så jävla fort, och meka motorer är lite för kul för att man ska spara det bästa till sist




skrot

släpor = skrot, resten lär nog funka hoppas jag.. vore skönt att slippa köpa en "till" ny oljepump..

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
har varit mycket bitter till och från över den här jävla vikingavintern..........

bytt låda på vw polo... billiga är dom också.. 9400 med frakt känns helrätt!!!



rivit ner bakaxeln och skickat mått mm till www.bakaxel.se som ska fixa biffen!

sjukt fina prylar !

NUKE IS THE SHIT! www.nukeperformance.se

inspirationskälla #1

inspirationskälla #2

#3

4... skönt med sånt här "damm-klet" ifrån fläkten i taket..

extra stötta notchad.. lite spridda meningar om det behövs för att 7.50 tagga eller inte.. men men snabbt gjort

mattade ner


fram med VETTSEN



gjort iordning stolsfästen för förar och passagerar stol.. vart lite spartanskt och provisoriskt under 260km/h repan
HA HA

färg för interiör och grund... matta musta!

mina skitstora 42:a och ett m50 block



fick nys om att det var en skinka(puffra/brud) som kört snabbare än mig på strippen med en gatbil.......
mått lite dåligt... en supra också.. och hon skulle va rätt tight!
JESSICA BARTON 9.04 manuell streetsupra....

RÄTT TAJT?????????????????
jag är inge bitter längre.. men jag lär inte kosta på e30in allt för mycket.. eftersom jag lär ha flygbiljetter till staterna och jaga autograf

bytt låda på vw polo... billiga är dom också.. 9400 med frakt känns helrätt!!!



rivit ner bakaxeln och skickat mått mm till www.bakaxel.se som ska fixa biffen!

sjukt fina prylar !

NUKE IS THE SHIT! www.nukeperformance.se

inspirationskälla #1

inspirationskälla #2

#3

4... skönt med sånt här "damm-klet" ifrån fläkten i taket..

extra stötta notchad.. lite spridda meningar om det behövs för att 7.50 tagga eller inte.. men men snabbt gjort

mattade ner


fram med VETTSEN



gjort iordning stolsfästen för förar och passagerar stol.. vart lite spartanskt och provisoriskt under 260km/h repan

färg för interiör och grund... matta musta!

mina skitstora 42:a och ett m50 block



fick nys om att det var en skinka(puffra/brud) som kört snabbare än mig på strippen med en gatbil.......
mått lite dåligt... en supra också.. och hon skulle va rätt tight!
JESSICA BARTON 9.04 manuell streetsupra....

RÄTT TAJT?????????????????
jag är inge bitter längre.. men jag lär inte kosta på e30in allt för mycket.. eftersom jag lär ha flygbiljetter till staterna och jaga autograf
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Fan va fin den blev i vitt! 
Alla snabba bilar är vita har jag hört...
Alla snabba bilar är vita har jag hört...
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
haha ja, den var ju halvpoppis på första personalmötet på nya jobbet i höstas... förstod inte riktigt vad alla flinade åtnasx skrev:Haha klockren t-shirt... you me tröjan! Haha!
gamla nyheterAsLoT skrev:Fan va fin den blev i vitt!
Alla snabba bilar är vita har jag hört...
yes... mycket underhållande pris........................ inge bitter........A.Jönsson skrev:Allvarligt, niotusenfyrahundra för vw lådan ! ?
Får man fröken barton på fall så skulle jag fan odla strutar också!nicerpm skrev:när får vi se dig i high heals och stayups?
kompade halvdag idag..
rekade lite hur bältena skulle bli och kände på den enorma drifting känslan med disco-handbromsen.

fräste iväg med the larsson's till avesta och fann en nypajsad låda

och lite turbosar.. gissa vem som ska ha mumin snurran? Eller vilken kobbe han kan tänkas bo på ?

robban höll på att bromsa evon... dock med fortsättning följer...

ärtan tyckte att 80mm vore något för 2010..



D2 prylarna kom med en leverans ifrån streetperformance, med ny frän modell på e30 coilovers fram.. RIKTIGT NICE om man jämför med förra knep och knåp kittet...


i brist på bläster...

innan skiten vart diamantsvart

ihopparning i veckostarten


lite kylarfästen..

lite stolsfästen med pungbältesfäste i mitten...

skiljer inte så rackarns mycket för ögat

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
urk, bakslagsdag budgetmässigt för projektet, saker och ting springer så lätt iväg.. Men det är to late nu, elmia om exakt 4 veckor!
DET ÄR BARA ATT LASTA!
kardan är uppmätt, nya blir 111cm. Växellådsyoke påväg till svea med polaren karel som ska hämta sin kardan därifrån..
motorn beräknas bli klar ifrån bearbetning nästa vecka, blev ppfs motorverkstad som fixar det iår, blir utfräst för raceventiler med 1mm oversize, borrat och pyramidat block. Fabriksny vevaxel kommer till ppf nästa vecka, och förhoppningsvis elemennten för att sätta i inusg.. Resten finns redan på plats!
Lager till motorn och hjullagerna är beställt ifrån meko, likaså packningar, packboxar mm.
Rutor är för närvarande ett problem, jag sabbade ju 3st lite grann med bensin, eller framförallt en hårt, resten är OK, men inte som jag egentligen vill ha dom... men nya i safirmacrolon ligger på 1000lappen kvadraten och jag vill ha till 5 rutor...
lite av vecka 9.s arbete värt att få på bild
stor plåt hemtagen, får tacka emme som hjälpte med transport!

tycker målningen vart snygg

passat in block och växellåda i kardantunneln och börjat klubba upp det som behövs..

fail

FAIL, kom aslångt bak och lite för långt mot föraren..

meka isär och modifiera

går att fimpa 1cm på rätt sida och förlänge 1cm så stagen löper på samma ställe.

wishbone staget vart ju sådär när jag "höjde" kärran.. men det var enklet att flytta om, behöver bara en längre bult.. bakaxeln är fö ihopmonterad i väntat på delar..

finns det nån dzuz jävel som passar här? Alla jag har är för små..

kortade länkage stagen för att få fram spaken

lånade en gängtapp av autotec, skönt att det finns jänkarfirmor som lånar ut till "pokémon folk"

nya favoritmaskinen =)

PERFEKT

FAIL på hålet.. kommer suga att lägga igen på något smidigt sätt i helgen.... hur har andra löst det med verticalgate spak?

the hellraiser, ett problem jag måste lösa innan elmia blir framfälgarna.. dom lär smalnas av 2"... känns som samma jobb att kapa framfälgarna 4" och kapa bakfälgarna 2" och sen switcha och svetsa ihop.. 12" bak lär räcka till 305 så man kan döda evosar på e18?

DET ÄR BARA ATT LASTA!
kardan är uppmätt, nya blir 111cm. Växellådsyoke påväg till svea med polaren karel som ska hämta sin kardan därifrån..
motorn beräknas bli klar ifrån bearbetning nästa vecka, blev ppfs motorverkstad som fixar det iår, blir utfräst för raceventiler med 1mm oversize, borrat och pyramidat block. Fabriksny vevaxel kommer till ppf nästa vecka, och förhoppningsvis elemennten för att sätta i inusg.. Resten finns redan på plats!
Lager till motorn och hjullagerna är beställt ifrån meko, likaså packningar, packboxar mm.
Rutor är för närvarande ett problem, jag sabbade ju 3st lite grann med bensin, eller framförallt en hårt, resten är OK, men inte som jag egentligen vill ha dom... men nya i safirmacrolon ligger på 1000lappen kvadraten och jag vill ha till 5 rutor...
lite av vecka 9.s arbete värt att få på bild
stor plåt hemtagen, får tacka emme som hjälpte med transport!

tycker målningen vart snygg

passat in block och växellåda i kardantunneln och börjat klubba upp det som behövs..

fail

FAIL, kom aslångt bak och lite för långt mot föraren..

meka isär och modifiera

går att fimpa 1cm på rätt sida och förlänge 1cm så stagen löper på samma ställe.

wishbone staget vart ju sådär när jag "höjde" kärran.. men det var enklet att flytta om, behöver bara en längre bult.. bakaxeln är fö ihopmonterad i väntat på delar..

finns det nån dzuz jävel som passar här? Alla jag har är för små..

kortade länkage stagen för att få fram spaken

lånade en gängtapp av autotec, skönt att det finns jänkarfirmor som lånar ut till "pokémon folk"

nya favoritmaskinen =)

PERFEKT

FAIL på hålet.. kommer suga att lägga igen på något smidigt sätt i helgen.... hur har andra löst det med verticalgate spak?

the hellraiser, ett problem jag måste lösa innan elmia blir framfälgarna.. dom lär smalnas av 2"... känns som samma jobb att kapa framfälgarna 4" och kapa bakfälgarna 2" och sen switcha och svetsa ihop.. 12" bak lär räcka till 305 så man kan döda evosar på e18?

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
nån som läser här på sävar?
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Audi_danne
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 183
- Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
- Ort: Åmål
jag läser med stort intresse! det blir skitfränt 
Audi s2 600whp
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36232
Oper ascona A
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36232
Oper ascona A
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Jodå, detta bygge följs - det händer så mycket mellan uppdateringarna att man blir lite häpen faktiskt.
Nu ska jag inte till Elmia, men eftersom du verkar sätta det som deadline lär det ju hända en hel del på kort tid framöver.
Vad skulle färgen vara till som du köpte ? ("metal pro" flügger)
Svart för buren om jag får gissa..
Nu ska jag inte till Elmia, men eftersom du verkar sätta det som deadline lär det ju hända en hel del på kort tid framöver.
Vad skulle färgen vara till som du köpte ? ("metal pro" flügger)
Svart för buren om jag får gissa..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.