j björk skrev:Håller med dig Ante, jag har själv upplevt en ganska tydlig gräns när det började bli problem.
För mig var det ungefär samtidigt som jag bottnade 1000cc spridare på bensin.
Och jag har för mig att skillnaden inte var mer än ett par hekto i ladd mellan att det inte kom någon olja på en fullgasrepa mot att set blev en skaplig skvätt.
Toffe, skapar turbon undertryck har du för täppt filter.
När 2 kolvar går neråt så går 2 uppåt.
Utan läckage skulle man inte behöva någon ventilation i princip.
Skulle räcka med en liten hatt som på en växellåda eller bakaxel.
De märkliga ja upplevt de som är att min bil gick från att skjuta ut oljestickan och pissa olja överallt, till att funka skitfint med ingen olja alls.
Hela tiden samma komp, trodde garanterat de va slut med den.
Jag har inte ändrat nått kring effekten, bara byggt om ventilation.Har en kompis som hade samma problem i sin bil, den med betong,nyborrad mm och med yttersta preison ihop monterad ( om ja känner han rätt) 1000hk b230
På bromsningen kom de inte olja, första starten så fyllde han sitt kärl, uppskattat 0.4l stort i en burnout. samma sak där, komp prov som inte vissade nått ! hem och bydde om med samma saker som i min bil. problemet borta, samma effekt samma DC på spriddare etc.
Därför tror ja inte på att de e blocket som endast flexar, isf skall det flexa pga av övertrycket i vevhuset som inte kan ventileras, eftersom de e den markanta skillnaden....
Kan du förklara det med?
Mvh