Har 2,25" utlopp från turbinhuset på turbon och 3" anslutning i ICn.
Så nu undrar jag var ni hade satt övergången från 2,25" till 3".
Ska jag ha övergången på turbinhuset direkt, eller hade ni hellre haft övergången på IC anslutningen?
Kan tilläggas att jag har ett 3" spjällhus, så på den "andra sidan" blir det 3" hela vägen.
Varm luft tar stor plats, är väl bättre köra stort fram till intercoolern sen mindre fram till insug. Går ju inte i ditt fall ändå visserligen, kör övergången vid turbon direkt..
Men nån mening med 3" insug och spjäll med det utloppet på turbon finns ju knappast?
Hedlund skrev:Varm luft tar stor plats, är väl bättre köra stort fram till intercoolern sen mindre fram till insug. Går ju inte i ditt fall ändå visserligen, kör övergången vid turbon direkt..
Men nån mening med 3" insug och spjäll med det utloppet på turbon finns ju knappast?
Maskinen i övrigt är redan färdigbyggd av förra ägaren, därav denna omvända "galenskap" i mitt tycke också.
Det där med varmluft, bra tanke.
Övergången blir direkt på turbon.
En 3" anslutning på en IC med gjutna gavlar har ju inte 3" innerdiameter... snarare 2½".
Köp billiga rör/övergångar och prova dig fram.... själv tror jag inte att du märker nån större skillnad hur du än gör med rören vid "måttliga" effektuttag.