Custom Cutlass: volvo 16v

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
MagnusR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: lör nov 21, 2009 11:45 pm
Ort: Umeå

Custom Cutlass: volvo 16v

Inlägg av MagnusR »

Har knåpat med mitt projekt sen i höst och nu tänkte jag lägga upp lite info om de.
Det är en Oldsmobile cutlass som från början hade v8 med automat, men nu ska det bli volvo b230 16v turbo, zf låda från bmw diesel.
Ska besikta den som amatörbyggt fordon.

Detta är utgångsobjektet.

Bild

Taket är sänkt 5,5cm och bakskärmarna har blivit 3cm bredare
Bild

Bild

Bild


Nu ska jag försöka meka dit bakvagn.
8,5" cheva axel, 4-link kit från summit:)
Senast redigerad av MagnusR den tor mar 04, 2010 7:33 pm, redigerad totalt 1 gånger.
/Magnus Rossander
0730376062
Användarvisningsbild
mattsvart
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 05, 2005 12:55 am
Ort: Björkvik

Inlägg av mattsvart »

Fräsig bil!

En fråga bara, om du ändå river ur och bygger om allt, samt att du ska regga som amatörbyggt, varför väljer du då att behålla den där trötta gamla framvagnen med ramben och allt?

Mvh // Christos
Christoffer Larsson, Björkvik, Sörmland
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Ballt bygge 8)
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
MagnusR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: lör nov 21, 2009 11:45 pm
Ort: Umeå

Inlägg av MagnusR »

Tack för de :D

Kortfattat svar på den frågan är att bygget har skenat iväg, som vanligt :hihi: . Men framvagnen ska bytas till justerbara rörbärarmar med hårda bussningar samt coilovers, finns att köpa bolt-on!
Ska även köpa sänkspindar som släpper ner den 2".
Ska in med en helbur som kommer att göra ramen stadigare.
Så med dom ändringarna tror jag framvagnen blir helt ok ändå, eller vad tror ni?
/Magnus Rossander
0730376062
Skriv svar