Det är en BMW E36 coupe med en S50 på 3,3l, Hewland sexväxlad låda, tre länk med en volvo 1031 axel med med SF diff och förstärkta banjorör och avlastade sviktståls drivaxlar, Öhlins fjädring.

Vi kör också en del långnabb


Bilen började som en 325iA coupe med taklucka.

Först kapades kardantunneln ur och ersattes med en större för mera utrymme kring motor och låda.

Sedan kapades bakpartiet ur.

Större hjulhus för den längre nedfjädringen krävs samt att dom är framflyttade max enligt reglementet.

Det blev rätt så rejäla hjulhus.

Nya ramben konstruerades.

Bakdelen kläddes sedan igen. Här syns infästningen för den ganska höga mittrelänken (vi hade dock inte samma syn som SBF teknikerna på varifrån man skulle mäta max 20cm över golv, ville mäta från baksätesgolvet men det var visst den lägsta golvpunkten som gällde



Fick smala av kardantunneln då stolen inte rymdes


Sedan började arbetet med buren.


Taket byttes till ett utan lucka.

Ungefär mitt i började vi göra pluggar till formar på nya skärmar.

Massa spackel och slipande blev det


Men det blev rätt så bra i slutändan ändå


Hämtar karossen efter den fått lite färg hos Uffes Lack & Design.

På plats i det nya garaget vi hade då.

Motorn på plats, den blev upprätad till nästan vertikalt.

Två puffror redo får att visa färg i bromsbänken.

Vi hann inte provköra något utan det blev skarpt läge direkt för Fredrik i isracing SM, första tävlingen slutade med vinst


Sommar säsongen började med vinst i Parallellracet i Strängnäs. I rallycross SM blev det tre andra platser och en första, i finalen stannade motorn på grund av ett jordfel så det blev bara C-final och en tredje plats i SM totalt.
Iår så blev det dock tre första platser och två andra platser och ett totalt SM guld
