Tänkte även passa på att sätta en strypning till oljetillförseln på turbon, Vad tror ni om att svetsa igen ingångsnippeln och därefter borra ett 2mm hål

Är så satans sugen på att få komma ut och snyta lite. Men snön smälter för sakta just nu.
Smurfen skrev:Fan det gick undan från sist jag var ute. Börjar du bli lite nervös för sommaren kanske.... Hi hi
Tack för den infon Robban.robban skrev:Går bra att svetsa, eller alternativt hårdlöda igen och borra upp.
Freppazz: För att ha stabilare oljetryck i motorn och ha bättre spool på turbon.
Jorå den syns kalasbra, dock inte på foto.Smurfen skrev:Du måste ju ha en mer färgglad bakgrund bakom bmwloggan. Den syns ju knappt när den är monterad i bilen.
Eftersom jag kör fuggar så får jag ju inget vaccum där, spjällen kommer efter. Har nipplar på undersidan av insugen som går till en vaccumstation för att få vaccum.JohanK skrev:Är det vakumuttag du har på plenumet?, är det inte lite tjurigt att få undertryck därifrån om du kör med knasare?
Härligt!bmw02touring skrev:Idag har jag varit och hämtat olja till motorn och bakaxeln. Passade även på att fixa lite slangar och slangklammor. Nya Bränsleledningar drogs igår kväll, Kopparrör 10mm invändigt och An8 slang förutom från regulatorn till förgasarna där är det lite tunnare grejor.
Nya bränslepumpen, en Walbro 255 har tagit plats, så nu borde det iaf finnas soppa så det räcker till.