Volvo b230f fördelar frågor

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Nicklas.L.Jonsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: tor feb 25, 2010 4:44 pm
Ort: Finspång

Volvo b230f fördelar frågor

Inlägg av Nicklas.L.Jonsson »

Nu har jag fått hem min 531 topp. Tack Similä!

Då till problemet.
Jag har tidigar bara kört förgasar motorer och där med haft den block
monterade fördelaren. Lätt och fint att ställa in tändningen med.
Men nu ska allt ner i en Volvo 740 -89 med topp monterad fördelare.
Är den ställbar?
Jag ska köra med ganska hög komp och behöver ställa om några grader.

Om den nu inte är det. Kommer det gammla blockmonterade brytarlösa systemet att passa. Rent mekaniskt funkar det ju men har inte koll på hallgivare och allt va det är..

Tack på förhand/ Nicklas
Nicklas Jonsson
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av taz82 »

Kör du LH2.4 så justerar du detta med vevaxelgivaren bakom motorn mellan låda och motor (trångt och är ej justerbart orginal)

Kör du LH2.2 kan du justera detta med fördelarlocket.

(740 -89 lär ha LH2.4)
Nicklas.L.Jonsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: tor feb 25, 2010 4:44 pm
Ort: Finspång

Inlägg av Nicklas.L.Jonsson »

Finns det någon stans där jag kan läsa av vad det är för system?
På boxen eller nått i den stilen?
Nicklas Jonsson
Användarvisningsbild
Malmström
För mycket laddtryck
Inlägg: 239
Blev medlem: sön mar 25, 2007 1:16 pm
Ort: Köping

Inlägg av Malmström »

2.4 har en svart liten diagnosbox som sitter på det vänstra fjäderbenstornet, har du inte någon sådan så har du 2.2 sprutet.
Carl Malmström
Volvo 142 B20 Turbo 380hk 477nm på naven.
Skriv svar