Ser riktigt bra ut gör inte slut på all energi inför elmia nu bara sommaren är lång...
ivars e30 backhalf - 8s
fint o höra 
fick loss lite trisslotter på jobbet, så nu banan tänkte jag... Inte bestämt mig vad jag ska göra med pengarna än.. hade planer på att resa till Åland men nuvettifan, skule nog räcka till finland tillochmed! Vann 25 spänn totalt..

början på gearboxfäste

mina specialbeställda bussnignar ifrån e-mek.. ville öka på castern lite

så härlig coilverlösning, känns brutalt mycket rejälare och smidigare

mekonomen västerås fixade till schyssta priser på delar.. men det behövdes så mycket prylar så man blir ruinerad endå..

adapterhyslor på g på
5-bult måste det vara på en racebil!


provade frontrunnern, tyvärr finns det ingen direkt annan lösning för mig än att de kommer vara rätt långt ut...

tyvärr sket det sig med 10" fram också.. SER JU ASFRÄNT UT!! Men jag blir nog tvingad att köra med smalare fälg fram.. och därav smalare fälgbana.. vilket jag hatar...

vore lite optimistiskt att valsa skärmen såhär hårt.. + att det nog skulle se lurigt ut mot bakändan..

en till

coilover komplett

framvagnen komplett, förutom kränghämmare, ska fixa den också.


bästa grejerna

växellådsfäste klart

höll på att gänga stolsfästena med helicoil... KUL....

växellådsfäste klart, skönt, nu hänger motor och lådpaket utan domkraft!

Kan jag vara den enda här som gillar underredsmassa i hjulhusen? =) Man sliper sten i kakburk ljudet och det är ju snyggt?


så långt fram hamnade hjulen.. enligt en dragracer fantom i stan är det bra med hjul långt fram och spikraka.. och till banvärlden ska de vara längre fram för mer direktstyrdhet.. dock en annan cambersetup

linjer

snart på jorden igen, för den ska på resa till avesta på måndag

härva, ligger prylar överallt efter varje pass

lördag morgon





Är sågott som själv jämnt i det här garaget... fördelen är att man får saker gjorda utan att vara otrevlig.. men nackdelen är att man blir grottmänniska.. så nu tar jag fram flaskan och drar ut på partystråk!!!
fick loss lite trisslotter på jobbet, så nu banan tänkte jag... Inte bestämt mig vad jag ska göra med pengarna än.. hade planer på att resa till Åland men nuvettifan, skule nog räcka till finland tillochmed! Vann 25 spänn totalt..

början på gearboxfäste

mina specialbeställda bussnignar ifrån e-mek.. ville öka på castern lite

så härlig coilverlösning, känns brutalt mycket rejälare och smidigare

mekonomen västerås fixade till schyssta priser på delar.. men det behövdes så mycket prylar så man blir ruinerad endå..

adapterhyslor på g på


provade frontrunnern, tyvärr finns det ingen direkt annan lösning för mig än att de kommer vara rätt långt ut...

tyvärr sket det sig med 10" fram också.. SER JU ASFRÄNT UT!! Men jag blir nog tvingad att köra med smalare fälg fram.. och därav smalare fälgbana.. vilket jag hatar...

vore lite optimistiskt att valsa skärmen såhär hårt.. + att det nog skulle se lurigt ut mot bakändan..

en till

coilover komplett

framvagnen komplett, förutom kränghämmare, ska fixa den också.


bästa grejerna

växellådsfäste klart

höll på att gänga stolsfästena med helicoil... KUL....

växellådsfäste klart, skönt, nu hänger motor och lådpaket utan domkraft!

Kan jag vara den enda här som gillar underredsmassa i hjulhusen? =) Man sliper sten i kakburk ljudet och det är ju snyggt?


så långt fram hamnade hjulen.. enligt en dragracer fantom i stan är det bra med hjul långt fram och spikraka.. och till banvärlden ska de vara längre fram för mer direktstyrdhet.. dock en annan cambersetup

linjer

snart på jorden igen, för den ska på resa till avesta på måndag

härva, ligger prylar överallt efter varje pass

lördag morgon





Är sågott som själv jämnt i det här garaget... fördelen är att man får saker gjorda utan att vara otrevlig.. men nackdelen är att man blir grottmänniska.. så nu tar jag fram flaskan och drar ut på partystråk!!!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
hope sopeppe skrev:Sjukt fin den kommer bli Ivars
den ser lite bögig ut bak.. krävs nog en liten alu-snipa där bak

fräst rent från rost

dagens fail, håller i fronten på bilen.... tyckte dom vägde lite mycket i dom stora vikterna bakåt... bakfull och jävligt kapade jag av dom och sen vart det löst allting... var ju gummiupphängt i.. äh, gick att fixa till, var perfekt hål för att helicoila en m12a och sen svetsa ett lock på.. (ingen vits att förklara grundligt, aldrig någon som jag kommer rekomendera att tjäna 500gram på det där jäkla haveriet...

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
tog en skåpbil och brassade iväg med huven på lunchen

http://www.youtube.com/watch?v=UACtATttjEk
smokey,

and the bandit

2010, ingen sketen trans-am längre
ralliart och sveriges mustigaste lt31...

tack mr bäckis för kvällsskiftet med att få av trucken
+ samla ihop alla performance parts 


fabriksny vevaxel med tillhörande lager.. synd...


fantastiskt snabba puckar och grym support av ppf, snacka om att dom är storspelare i matchen inför säsongen!!
får även tacka robin som trots di wife, ställer upp i ur och skur när det behövs hjälp!

http://www.youtube.com/watch?v=UACtATttjEk
smokey,

and the bandit

2010, ingen sketen trans-am längre

tack mr bäckis för kvällsskiftet med att få av trucken


fabriksny vevaxel med tillhörande lager.. synd...


fantastiskt snabba puckar och grym support av ppf, snacka om att dom är storspelare i matchen inför säsongen!!
får även tacka robin som trots di wife, ställer upp i ur och skur när det behövs hjälp!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
-
J_Lindgren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 412
- Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:48 pm
- Ort: Norrköping
superlagom tajmat är bilen borta, och alla motordelar inte klara från motorfirma än.. Tajmat med en högintensiv vecka på jobbet med kurs torsdag/fredag på arlanda..
händer detso mer med bilen.. PPF ÄR VÄRST!!!!! och fördelen med dom är att jag inte behöver bry mig, liter på dom till 100% både vad gäller funktion och utseende.
enl plan blev det ett pulssplitt grenrör med ett försök på att få turbon under huven..

i mailet från ärtan star det "go big or go home"..


dock har lite problem uppstått.. jag fixade ju ordning årets jävla rör för att åka sidepipe... med ett spirorör och lite plåtbitar... vart skitbra... (så snyggt ett jävla spirorör i en bil kan bli)..
Placeringen av det var enkelt, då det tidagre var årets häckigaste lösning på sidepipe.. nån hade tagit en motorsåg och kapat ur torpedvägg och sågat upp skärmen på fyllan.. Så jag tänkte enkelt, här kan avgaset gå man behöver bara snygga till "lite"..
Nu sitter toppen i princip för det 16cm breda röret.................. FAIL!
har terapiat lite i det tomma garaget med att rigga för snabb ihopmontering av motor...
där jag råkade fixa till dubbla satser lager till motorn... vill nån köpa så har jag en uppsättning extra.. eller så är det nån jättedålig SIGN att jag kommer behöva 2 uppsättningar

var iväg till ett bläster och pulverlack företag på lunchrasten stressad som en raket... sen bankade jag i brallorna när han berättade ungefär vart det skulle landa...

tvättar block på jobbet, först roterande ståltrissa, sen hettvattentvättmaskin

ur med pluggarna och högtryck

min nya favorit färg.. flüggers matta metallfärg!! SÅ GRYM!!!!!!!!

tråg och skit fick sig en omgång ståltrissa och flügger
Nu är blocket hos en av profilerna som lurat mig ifrån BPU träsket och förklarat alla grunder i motorbygge, jocke på jospeed.. Han får slipa in ringarna på min 3dje racemotor.. Ett vinnande koncept
händer detso mer med bilen.. PPF ÄR VÄRST!!!!! och fördelen med dom är att jag inte behöver bry mig, liter på dom till 100% både vad gäller funktion och utseende.
enl plan blev det ett pulssplitt grenrör med ett försök på att få turbon under huven..

i mailet från ärtan star det "go big or go home"..


dock har lite problem uppstått.. jag fixade ju ordning årets jävla rör för att åka sidepipe... med ett spirorör och lite plåtbitar... vart skitbra... (så snyggt ett jävla spirorör i en bil kan bli)..
Placeringen av det var enkelt, då det tidagre var årets häckigaste lösning på sidepipe.. nån hade tagit en motorsåg och kapat ur torpedvägg och sågat upp skärmen på fyllan.. Så jag tänkte enkelt, här kan avgaset gå man behöver bara snygga till "lite"..
Nu sitter toppen i princip för det 16cm breda röret.................. FAIL!
har terapiat lite i det tomma garaget med att rigga för snabb ihopmontering av motor...
där jag råkade fixa till dubbla satser lager till motorn... vill nån köpa så har jag en uppsättning extra.. eller så är det nån jättedålig SIGN att jag kommer behöva 2 uppsättningar

var iväg till ett bläster och pulverlack företag på lunchrasten stressad som en raket... sen bankade jag i brallorna när han berättade ungefär vart det skulle landa...

tvättar block på jobbet, först roterande ståltrissa, sen hettvattentvättmaskin

ur med pluggarna och högtryck

min nya favorit färg.. flüggers matta metallfärg!! SÅ GRYM!!!!!!!!

tråg och skit fick sig en omgång ståltrissa och flügger
Nu är blocket hos en av profilerna som lurat mig ifrån BPU träsket och förklarat alla grunder i motorbygge, jocke på jospeed.. Han får slipa in ringarna på min 3dje racemotor.. Ett vinnande koncept
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Blir fint det där gosse!
Lösning på problemet eller att skapa fler problem. Tilta upp motorn ist för att ha den liggandes där som en halv boxer tolva så borde det bli ganska mkt mer utrymme. Men de kanske man skulle gjort innan man byggt klart grenröret. Sen ett tråg fräst ur ett aluminium billet, avsuget av en verdipump skulle ju va mumma.
Lösning på problemet eller att skapa fler problem. Tilta upp motorn ist för att ha den liggandes där som en halv boxer tolva så borde det bli ganska mkt mer utrymme. Men de kanske man skulle gjort innan man byggt klart grenröret. Sen ett tråg fräst ur ett aluminium billet, avsuget av en verdipump skulle ju va mumma.
de är ju de, vill inte mixtra med lutet på motorn utan att sätta torrsump, bmw lär har grejat lutningen for a reason =) inte minst för trågets skull..Norbäck skrev:Blir fint det där gosse!![]()
Lösning på problemet eller att skapa fler problem. Tilta upp motorn ist för att ha den liggandes där som en halv boxer tolva så borde det bli ganska mkt mer utrymme. Men de kanske man skulle gjort innan man byggt klart grenröret. Sen ett tråg fräst ur ett aluminium billet, avsuget av en verdipump skulle ju va mumma.
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Hoppas de inte är några probelm med att luta upp motorn några grader, annars lär det ju bli general-ras på rätt många bmw byggen.r.ivars skrev:de är ju de, vill inte mixtra med lutet på motorn utan att sätta torrsump, bmw lär har grejat lutningen for a reason =) inte minst för trågets skull..
De där med torrsump är alltid bara ett telefonsamtal bort, det vet du, eller jag kanske aldrig surrade om det på fyllan i våran lilla motor-fest?
Har nån pump liggandes. hehe.
Hur ballt bygge som helst!! Mantorp i början av april?