Helmuts Ghia som blev en VW Pickis.. [Lackad !! 100816]
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 392
- Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
- Ort: Kisa
- Kontakt:
Gott. blir det lack framöver nu då ?
Mkt bilder i så fall
Mkt bilder i så fall

Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
Februari har mest bestått av slipning, slipning och slipning.... Därför inga bilder.
Har dock idag lackat lite saker, har lackat under flaket.



Testmont av plåtarna kring motorn.

Klart för epoxyn

Har lackat luckorna i en lite mörkare grå nyans.

Tanken lackad i samma kulör.

Till veckan läggs epoxygrund på allt utom flaket och flaklämmar, dom grundas efter provkörning.
Efter grund blir det att bygga tvåpelarlyften klart innan allt i chassit ska slutföras.
//Stefan
Har dock idag lackat lite saker, har lackat under flaket.



Testmont av plåtarna kring motorn.

Klart för epoxyn

Har lackat luckorna i en lite mörkare grå nyans.

Tanken lackad i samma kulör.

Till veckan läggs epoxygrund på allt utom flaket och flaklämmar, dom grundas efter provkörning.
Efter grund blir det att bygga tvåpelarlyften klart innan allt i chassit ska slutföras.
//Stefan
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
Idag, efter en lååång dag på skotran så blev det nån timme i garaget.
Har ställt ner på hjul igen, ska rulla över den till lyften så fort lyften är klar.
Inte snyggt med 15", tur att det blir 17" den kommer att rulla på.

Bak är den fortfarande hög...

Sen påbörjades flaklämmarna.
Bort med glasfiberplyfan.


Ajajaj..... snett å krokigt!!


I princip den enda delen som var bra på dom lämmar som satt på vid köpet var just samma som var dåliga på dom gula...

Imorrn, om Gud och blästerkillen vill så åker dom på blästring och grund!!

Over and out.
Har ställt ner på hjul igen, ska rulla över den till lyften så fort lyften är klar.
Inte snyggt med 15", tur att det blir 17" den kommer att rulla på.

Bak är den fortfarande hög...

Sen påbörjades flaklämmarna.
Bort med glasfiberplyfan.


Ajajaj..... snett å krokigt!!


I princip den enda delen som var bra på dom lämmar som satt på vid köpet var just samma som var dåliga på dom gula...

Imorrn, om Gud och blästerkillen vill så åker dom på blästring och grund!!

Over and out.
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
Idag la jag epoxy på fångarna, motorlucka och den andra dörren.


Sen var det dags att ta tag i flakbotten.
Inställningarna till kantbocken, blev runt 70 rader.

Gjorde en testbit, har ju luckan ovan motorn att utgå från, måste ju få mitten på en dal i ytterkant på den.

Blev riktigt nära perfekt!!
Blir att bocka alla bitar nästa vecka.
//S


Sen var det dags att ta tag i flakbotten.
Inställningarna till kantbocken, blev runt 70 rader.

Gjorde en testbit, har ju luckan ovan motorn att utgå från, måste ju få mitten på en dal i ytterkant på den.

Blev riktigt nära perfekt!!
Blir att bocka alla bitar nästa vecka.
//S
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå