Hur ser triggerhjulet ut på den här motorn ? Om det finns något så sitter det på svänghjul eller svängdämpare, vet du?
Porsche brukar vara bra på följa Bosch-standard så vitt jag vet, så det förvånar mig inte om det finns 60-2 tänder någonstans. Optimalt för ett coilpack (wasted spark) till att börja med.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Som sagts i tråden där du först frågade, jag tycker också att du ska hitta på något med tre tändpunkter på varvet (där givaren står över en tand när nästa kolv att tända står ca 50-60 grader från ÖDP.
Till en början räcker det, då går det att köra fördelare och grundläggande insprutning. Lägg till en kamsynk och du får en helt annan kontroll på motorn. Avgörande är förstås att styrsystemet klarar av det på bästa sätt, beroende på hur kräsen du är.
Senast redigerad av mattias den ons aug 13, 2008 10:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Har annars mest hållt på i garaget, monterat lyften städat upp allt utom lackrummet, där caben står, får sin duvning på onsdag.
Då ska även pallarna med kragar ut i kalldelen.
Pics:
Golven ska skuras, sen kan man börja producera igen.
Lackrummet ska även göras klart för att kunna lacka lite själv.