Jens Gustavsson skrev:jag skulle fixa till kanterna under 60 graders vinkeln lägg dig på en dim där på cirka 0.88x insugnings dim sen se till att innerradien är jämn och fin då ökar nog flödet bra.
hur mycket ska du lyfta och hur mycket ska du varva ? har du nån aria eller cc på insugnings canalen?
avgassidan bruka svara väldigt bra på lite fin puts på innerradien sen brukar sätet va alldeles för små för ventilerna på en del sånna toppar jag portat. blir det nått sätes jobb?
Ja jag har tänkt kosta på en mirafräsning av sätena. Vet inte riktigt om jag är med helt hundra på vad du menar med att sätet är för litet för ventilen?
kul med folk som portar v8 toppar här också.
jag kommer nog lägga upp lite siffror på ett par snik 882 toppar jag ska porta till här snart (måste få till min nacke först som knakar och inte vill hålla skallen på plats

)
Du menar kanterna som är strax under ventilsätet alltså? Och med innerradien menar du den "korta" svängen va? Lätt att röra ihop allt när man står i garaget sen.. Vill man bredda utrymmet på sidan av ventilstyrningen något mer?
Data på kammen: Sum-1105. 224 In/ 234 Ut. Lyft in 0,465" Lyft ut: 0,488". LS 114* Kommer nog varva 6000, om det händer nått där uppe

Har manuell låda. Jag får väl skämmas, jag vet inte hur man räknar ut arian.. Helt värdelös på matteformer. Men jag har grejer för att mäta upp volymen i förbränningsrum så jag kanske kan mäta upp hur många cc den rymmer.
Ja jag har tänkt kosta på en mirafräsning av sätena. Vet inte riktigt om jag är med helt hundra på vad du menar med att sätet är för litet för ventilen?
Ja gör så, det kan va kul att se! Jag har tänkt bygga en flödesbänk sen, men den hade varit bra att ha nu känner jag...
/David