Pimpolainen skrev:
Startat stridsvagnen än?

Förra gången kallade du den skinnsoffa
Nej jag har inte startat ännu men idag hämtade jag oljefilter, och 20/50 oljan ligger i garaget
Har också krängt av däcken från fälgarna, kunde inte låta bli att ställa fram en vanlig BMW e34 7x15" fälg bredvid, jösses
10x17" fälgen väger 10kg vilket är 2kg mer än 7x15. ganska lätta.
En bild till på sprickan, i den ena bakre innerbanan.
Har funderat lite på hur man ska gå tillväga vid reparationen på detta.
Ibland om man har problem sprickor kan man ju borra ett hål i slutet av sprickan så att brottet avslutas, men här verkar sprickan dela sig i tre ?
Frågan är om det spelar så stor roll när man ändå ska TIG svetsa den ?
Man kan även fundera lite på om man ska förvärma fälgbanan innan man svetsar i den, för att minska spänningarna i materialet ?
Den är som sagt ca 15mm lång, och materialtjockleken är kring 5mm.
Kan även nämna att dessa fälgar är levererade vid ganska olika tidpunkt, två av dem är från 1994 och två är från 2000, det fanns klistermärken i dem.
Det vore intressant att veta vilket pucko som vart mot de polerade ytterbanorna med däckjärnet, och tryckt djupa märken i dom
Och för den delen vem som trottoarkantat alla fälgarna varvet runt
Tänk om fälgar kunde prata, vore intressant att veta deras historia.