tips på en prisvärd BTR
tips på en prisvärd BTR
Hej.
söker efter en prisvärd BTR som skall sköta sitt jobb bra.
har en linjär BTR ifrån klracing,den gamla modellen som tydligen var lite problem med har jag för mig??, iaf den ligger o skräpar i en hörna..kanske vore nåt?
även kollat på aeromotive samt nuke BTR men priset avskräcker mig.
borde ju finnas nån mer prisvärd som kan göra jobbet likabra
motorn i sig är en b230 8v...
bränslesystemet:
4 st 1680 borsch spridare
NUKE rail
walboro pump i tanken, sedan dubbla biltema som matar motorn.
bränsleledningarna blir 8mm invändiga, tur o retur
//Marcus
söker efter en prisvärd BTR som skall sköta sitt jobb bra.
har en linjär BTR ifrån klracing,den gamla modellen som tydligen var lite problem med har jag för mig??, iaf den ligger o skräpar i en hörna..kanske vore nåt?
även kollat på aeromotive samt nuke BTR men priset avskräcker mig.
borde ju finnas nån mer prisvärd som kan göra jobbet likabra
motorn i sig är en b230 8v...
bränslesystemet:
4 st 1680 borsch spridare
NUKE rail
walboro pump i tanken, sedan dubbla biltema som matar motorn.
bränsleledningarna blir 8mm invändiga, tur o retur
//Marcus
Aeromotive är prisvärda, annars finns det Bosch original.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
auspuff skrev:FAIL!ahberg skrev:okej...
är det ingen som tror att den ifrån klracing skulle kunna sköta sitt job?
har ju ändå den liggandes..kanske prova o se är det bästa
Gå skolan om hur viktig funktion BTR har.
Det var ju en väldigt trevlig attityd.
ahberg....
Är det den nya versionen och du inte skall köra e85 så kan man prova den på en annan bil först, typ sin brukis.
Kör med den ett tag beter sig bilen normalt så plocka av den och sug med munnen där vaccumslangen sitter håller den tätt och inte smakar bensin så kan det gå.
Men ibland ska man inte vara dumsnål utan kanske sälja den man har och skjuta till dom extra kronorna till att köpa en av lite högre kvalitet.
Som ovan nämnda så finns det en hel del bra att köpa, en vanlig malpassi 1:1 fungerar jättebra även om den inte är *bling *bling*.
Själv hade jag kört original då två biltema pumpar inte klarar av att överflöda systemet med höjt soppa tryck som resultat.
Men ibland kan det vara ganska skönt att kunna justera ner eller upp om man skulle behöva under mappning.
Testa gärna att ta en från en sierra, plockar man bort locket på dom så kan man justera med en insexnyckel, billigare kan man inte få det.
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
motivera gärna varför du inte tror på den? måste ju finnas en anledning..auspuff skrev:FAIL!ahberg skrev:okej...
är det ingen som tror att den ifrån klracing skulle kunna sköta sitt job?
har ju ändå den liggandes..kanske prova o se är det bästa
Gå skolan om hur viktig funktion BTR har.
bara för det inte står typ NUKE eller aeromotive så betyder det väl inte att den inte kmr att fungera?
Hej.ahberg skrev:motivera gärna varför du inte tror på den? måste ju finnas en anledning..auspuff skrev: FAIL!
Gå skolan om hur viktig funktion BTR har.
bara för det inte står typ NUKE eller aeromotive så betyder det väl inte att den inte kmr att fungera?
Nästan alla de som sålts har haft problem med undermåliga membran som springer läck, med resultatet att soppan tar sig förbi och vidare in genom vacumslangen in i motorn och dränker den.
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
sån här körde jag med på min 940, funkade ypperligt.
Kan ju kanske bli problem med annan fuelrail än orginal?
http://alutech.se/?do=viewitem&id=capr
Kan ju kanske bli problem med annan fuelrail än orginal?
http://alutech.se/?do=viewitem&id=capr
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 75
- Blev medlem: ons sep 24, 2014 7:59 pm
- Ort: borås/ljungby
Re: tips på en prisvärd BTR
john passade denna bolt on på 940?
fungera den bra ?
jag har testat några billiga nu och alla dem brukar ge upp ... börjar leverera ut tryck på vacumet ...
så letar efter lite alternativ
fungera den bra ?
jag har testat några billiga nu och alla dem brukar ge upp ... börjar leverera ut tryck på vacumet ...
så letar efter lite alternativ
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: tips på en prisvärd BTR
volvo standard pallar med dubbla pumpar och fungerar i alla väder!ahberg skrev:Hej.
söker efter en prisvärd BTR som skall sköta sitt jobb bra.
har en linjär BTR ifrån klracing,den gamla modellen som tydligen var lite problem med har jag för mig??, iaf den ligger o skräpar i en hörna..kanske vore nåt?
även kollat på aeromotive samt nuke BTR men priset avskräcker mig.
borde ju finnas nån mer prisvärd som kan göra jobbet likabra
motorn i sig är en b230 8v...
bränslesystemet:
4 st 1680 borsch spridare
NUKE rail
walboro pump i tanken, sedan dubbla biltema som matar motorn.
bränsleledningarna blir 8mm invändiga, tur o retur
//Marcus
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: tips på en prisvärd BTR
Med Volvo original fick vi då inte i närheten av rätt bränsletryck med två kina-044
Re: tips på en prisvärd BTR
har en sån här på min bil, har dock inte kört med bilen så mycket men den har stått med etanol i systemet i nått år och den läcker då inte än
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/brans ... r-an8.html
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/brans ... r-an8.html