tips på en prisvärd BTR

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

tips på en prisvärd BTR

Inlägg av ahberg »

Hej.

söker efter en prisvärd BTR som skall sköta sitt jobb bra.
har en linjär BTR ifrån klracing,den gamla modellen som tydligen var lite problem med har jag för mig??, iaf den ligger o skräpar i en hörna..kanske vore nåt?

även kollat på aeromotive samt nuke BTR men priset avskräcker mig.

borde ju finnas nån mer prisvärd som kan göra jobbet likabra

motorn i sig är en b230 8v...

bränslesystemet:

4 st 1680 borsch spridare
NUKE rail
walboro pump i tanken, sedan dubbla biltema som matar motorn.
bränsleledningarna blir 8mm invändiga, tur o retur

//Marcus
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Aeromotive är prisvärda, annars finns det Bosch original.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

annars en vanlig malpassi,brukar kosta under tusingen o har alltid funkat bra för mig
Bild
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

jag har en malpassi liggandes. den är din för en femhundring. progressiv. 1,4:1
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

okej...

är det ingen som tror att den ifrån klracing skulle kunna sköta sitt job?
har ju ändå den liggandes..kanske prova o se är det bästa
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

ahberg skrev:okej...

är det ingen som tror att den ifrån klracing skulle kunna sköta sitt job?
har ju ändå den liggandes..kanske prova o se är det bästa
FAIL!

Gå skolan om hur viktig funktion BTR har.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

auspuff skrev:
ahberg skrev:okej...

är det ingen som tror att den ifrån klracing skulle kunna sköta sitt job?
har ju ändå den liggandes..kanske prova o se är det bästa
FAIL!

Gå skolan om hur viktig funktion BTR har.

Det var ju en väldigt trevlig attityd.


ahberg....

Är det den nya versionen och du inte skall köra e85 så kan man prova den på en annan bil först, typ sin brukis.
Kör med den ett tag beter sig bilen normalt så plocka av den och sug med munnen där vaccumslangen sitter håller den tätt och inte smakar bensin så kan det gå.
Men ibland ska man inte vara dumsnål utan kanske sälja den man har och skjuta till dom extra kronorna till att köpa en av lite högre kvalitet.
Som ovan nämnda så finns det en hel del bra att köpa, en vanlig malpassi 1:1 fungerar jättebra även om den inte är *bling *bling*.

Själv hade jag kört original då två biltema pumpar inte klarar av att överflöda systemet med höjt soppa tryck som resultat.
Men ibland kan det vara ganska skönt att kunna justera ner eller upp om man skulle behöva under mappning.
Testa gärna att ta en från en sierra, plockar man bort locket på dom så kan man justera med en insexnyckel, billigare kan man inte få det.




Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

auspuff skrev:
ahberg skrev:okej...

är det ingen som tror att den ifrån klracing skulle kunna sköta sitt job?
har ju ändå den liggandes..kanske prova o se är det bästa
FAIL!

Gå skolan om hur viktig funktion BTR har.
motivera gärna varför du inte tror på den? måste ju finnas en anledning..
bara för det inte står typ NUKE eller aeromotive så betyder det väl inte att den inte kmr att fungera?
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

ahberg skrev:
auspuff skrev: FAIL!

Gå skolan om hur viktig funktion BTR har.
motivera gärna varför du inte tror på den? måste ju finnas en anledning..
bara för det inte står typ NUKE eller aeromotive så betyder det väl inte att den inte kmr att fungera?
Hej.

Nästan alla de som sålts har haft problem med undermåliga membran som springer läck, med resultatet att soppan tar sig förbi och vidare in genom vacumslangen in i motorn och dränker den.



Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

precis ett sådant svar jag ville ha Mattias=)

bugar o tackar hjärtligt..

//Marcus
John
För mycket laddtryck
Inlägg: 235
Blev medlem: sön aug 12, 2007 4:10 pm
Ort: Sala

Inlägg av John »

sån här körde jag med på min 940, funkade ypperligt.

Kan ju kanske bli problem med annan fuelrail än orginal?

http://alutech.se/?do=viewitem&id=capr
Bild
Walleandersson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 75
Blev medlem: ons sep 24, 2014 7:59 pm
Ort: borås/ljungby

Re: tips på en prisvärd BTR

Inlägg av Walleandersson »

john passade denna bolt on på 940?
fungera den bra ?

jag har testat några billiga nu och alla dem brukar ge upp ... börjar leverera ut tryck på vacumet ...

så letar efter lite alternativ
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: tips på en prisvärd BTR

Inlägg av Jens Gustavsson »

ahberg skrev:Hej.

söker efter en prisvärd BTR som skall sköta sitt jobb bra.
har en linjär BTR ifrån klracing,den gamla modellen som tydligen var lite problem med har jag för mig??, iaf den ligger o skräpar i en hörna..kanske vore nåt?

även kollat på aeromotive samt nuke BTR men priset avskräcker mig.

borde ju finnas nån mer prisvärd som kan göra jobbet likabra

motorn i sig är en b230 8v...

bränslesystemet:

4 st 1680 borsch spridare
NUKE rail
walboro pump i tanken, sedan dubbla biltema som matar motorn.
bränsleledningarna blir 8mm invändiga, tur o retur

//Marcus
volvo standard pallar med dubbla pumpar och fungerar i alla väder!
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: tips på en prisvärd BTR

Inlägg av Steve »

Med Volvo original fick vi då inte i närheten av rätt bränsletryck med två kina-044
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Re: tips på en prisvärd BTR

Inlägg av Kirre »

har en sån här på min bil, har dock inte kört med bilen så mycket men den har stått med etanol i systemet i nått år och den läcker då inte än

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/brans ... r-an8.html
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Skriv svar