Koltätning
Koltätning
Hej!
Jag tänkte bygga sugturbo och jag vart hänvisad hit från
amazonklubben.
Min fråga är, koltätningen på turbon,vart sitter den,
hur får man fast den och hur fungerar den?
MVH/peter
Jag tänkte bygga sugturbo och jag vart hänvisad hit från
amazonklubben.
Min fråga är, koltätningen på turbon,vart sitter den,
hur får man fast den och hur fungerar den?
MVH/peter
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Koltätning
vad har du för turbo?obruns skrev:Hej!
Jag tänkte bygga sugturbo och jag vart hänvisad hit från
amazonklubben.
Min fråga är, koltätningen på turbon,vart sitter den,
hur får man fast den och hur fungerar den?
MVH/peter
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Man får byta backplate till en som har en carbontätning istället för kolvring .
Om man inte gör det så suger motorn i sig olja då kolvringen inte klarar av att täta , pga att det blir undertryck i kompressordelen när gasspjället
är stängt .
Jag byggde om en T3:a för ca 5 år sen , då gick delarna på ca 1600 kr .
Om man inte gör det så suger motorn i sig olja då kolvringen inte klarar av att täta , pga att det blir undertryck i kompressordelen när gasspjället
är stängt .
Jag byggde om en T3:a för ca 5 år sen , då gick delarna på ca 1600 kr .