200sx med 1JZ-GTE Startad!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
kallevedlund
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
Ort: Örebro

Inlägg av kallevedlund »

Håller på för fullt med nya bränslesystemet, blir även en låda med löst lock över det hela för att klara reglerna.
Kammarna är ligger i och ventilspelet är uppmätt.
Ursäkta för dåliga mobilbilder...


Bild
Dubbla Wallbro med filter på varje pump

Bild
Ventilkåporna nylackade och anslutningar för vevhusvent är fixat

Bild
Fuelriail med 1/2" banjo

Bild
Nya regulatorn

Bild
Övre anslutningen används som luftning med en skottgenomgång i bakpartiet

Bild
Y-kors

Bild
Pumpar uppifrån
//Karl-August

070-109 46 18
Användarvisningsbild
kallevedlund
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
Ort: Örebro

Inlägg av kallevedlund »

Fixat inkapling till kylaren och monterat 2 nya fläktar. Hoppas på bättre kontroll av på kylningen till i år. Var inget problem förra året men det går bra varmt när det går på högvarv länge...

Väntar på lite kopplingar till soppasystemet. Vem fan kom på att man ska köra en mm-gänga på pumparna??? helt idiotiskt...
Dom ska tydligen dyka upp imorgon i vilket fall.

Liten bild på dagens arbete

Bild
Bild
//Karl-August

070-109 46 18
Användarvisningsbild
kallevedlund
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
Ort: Örebro

Inlägg av kallevedlund »

Vart några riktigt aktiva dagar i garaget nu. Resultatet blev att maskin startades upp idag. Har bytt mapsensor till 4 bar, så fick ändra lite i sprutet.

Körde upp oljetryck och drog runt soppan, sen startade den på första försöket! Mycket skönt att ha den igång över 2 veckor innan bromsningen...

Nu ska det fixas lite små läckage som hittades, dra lite el till fläktar och lite annat. Nya coilovers ska på, D2 istället för K-Sport (pga sponsringen). Så till helgen tänkte vi åka ut och åka lite och se så att allt lirar. Inge skoj att komma upp till avesta med nått skitfel nånstans..

Ska bli riktigt skoj och se vad vi kan få ut av den, kommer ju inte bli något effektmonster. Krutet kommer snarare att läggas på att få en motor med bra register och på en effektnivå att motorn tål att plågas...
//Karl-August

070-109 46 18
Skriv svar