Herrejössestråden
-
- För lite laddtryck
-
- Lite mer laddtryck
- vampyren
- För mycket laddtryck
fick tag ett par H profilare från LG speed billigt av en polare, dock finns det inte en enda märkning på dem, så vet ni om de spelar nån roll vilket håll de sitter på? eller ska spåren til vevlagerna peka åt nått speciellt håll? samma som orginal antar jag? och va e de för moment som gäller för arpbultarna?
dennis P
herrejösses!
herrejösses!
- vampyren
- För mycket laddtryck

dags för lite update. Jag bromsade min 740 idag, de gick blandat. Hann bara med ett pull, sen cpa både bänken å bilen.
Men det blev 359hk i motorn vid ca1.6 kanske. vet inte riktigt då deras data kladda så ja såg aldrig kurvan ens. Men 359hk e kanske helt ok med ett gammalt motronic, men vad jag vet så är rekordet med motronic 399hk i motorn, så man kanske skulle jagat lite.

Robin blåste 2 toppapackningar på kort tid i anglian.

men sen hitta vi nog felet. Brickorna som kom med 12.9 bultarna vart nog i sämsta laget. Såhär blev den efter 20nm,60nm och vinkeldra 90grader. Blir nog svårt å få rätt moment där!

nya stakar till min 142. vart så billiga så kunde inte låta bli. Ursprungligen från LG speed.

motor å låda till 142an. nästan klart för isättning igen. kardan, huvudcylinder och spakställ klart. tack hanell å bror för all hjälp i helgen!
över å ud
dennis P
herrejösses!
herrejösses!
-
- Alltid på trycket
Är det inte sträckbult ska du inte vikeldra, det gör man för att hamna inom "sträck-" intervallet där bulten alltså ligger kvar i samma moment eller hur man ska förklara det. På volvon kan du väl dra iaf 120nm med vanlig 12:9 bult?
Btw, ni lär ringa ghostbusters för det där såg inte ut som glykol under det locket
Btw, ni lär ringa ghostbusters för det där såg inte ut som glykol under det locket

- vampyren
- För mycket laddtryck
okey där sa du mer än vad jag visste, men företaget erkände själva att brickorna var kass kvalite, ja menar dom ska väll inte ge sig bara för man vinkeldrar, blir väll ungefär 110nm och man vinkeldrar från 60nm? tack för filmen buhre!Turbokoftan skrev:Är det inte sträckbult ska du inte vikeldra, det gör man för att hamna inom "sträck-" intervallet där bulten alltså ligger kvar i samma moment eller hur man ska förklara det. På volvon kan du väl dra iaf 120nm med vanlig 12:9 bult?
dennis P
herrejösses!
herrejösses!
-
- Alltid på trycket
Ja jag hoppas jag inte sa för mycket, men jag talade med en konstruktör på jobbet om detta och om jag förstod honom rätt så fungerar det så. Tydligen det som är de fina med rätt avsedd sträckbult, än fast man många gånger kan tycka att det är värdelöst när man väl ska dra det.
Nä brickorna är troligen av något sämre slag för att användas tillsammans med insex-skalle, kan tyvärr inte rekomendera något där. Men, kolla med din handlare om de inte har lite materialuppgifter på dem. Kanske finns det hårdhet (i t.ex. Brinell- HB) uppgift på dem, har själv stött på brickor som varit härdade som brukar vara något svarta till ytan.
Nä brickorna är troligen av något sämre slag för att användas tillsammans med insex-skalle, kan tyvärr inte rekomendera något där. Men, kolla med din handlare om de inte har lite materialuppgifter på dem. Kanske finns det hårdhet (i t.ex. Brinell- HB) uppgift på dem, har själv stött på brickor som varit härdade som brukar vara något svarta till ytan.
-
- Alltid på trycket
Hittade ett exempel http://www.wiberger.se/templates/din6340.htm
- Klabbe Persson
- Forumsberoende