Hej Anton!
Jodå, det går väl framåt så sakteliga.
Den gamle har fått hasplåten monterad, och en tätstegad bandvagnslåda.
Har även skrapat bort färgflagorna och penselrenoverat lite innuti.
Lådan har 2,22:1 på ettan istället för 3,13 eller 3,46 som originallådorna har. Med 5,38 bakaxeln blir ettan ungefär som på en standard Amazon. Blev väl lite segare i starten men klart roligare när det är tätt mellan växlarna. Den gamla lådan satte jag i den nybyggda.
Jag plockade även isär lådan och borrade några dränagehål i synkringarna, så de skall nypa i lite bättre.
Den nya har fått motorn utbytt till en nybyggd 2150 med KG6 kam, 46/38,5 topp med dubbla fjädraroch Weber 45or, tanken uppflyttad, nytt 2,5" avgassystem med KG3 extraktor och Apple-dämpare, 5,5 tums fälgar. Jag har flyttat ned övre bärarmsfästena 35mm för att få lite cambergain och har tiltat hela framvagnen några grader för att få lite mer caster. Fick lite tips på rejsa.nu på hur jag skulle göra.
Det som står på tur på nybygget är väl att bygga båge och sätta ihop en diffad bakaxel.
Har även funderingar på lite bättre tändningsgrejar på bägge bilarna. På den nya är det helt original. Den gamle har också brytartändning och troligen en äkta Biltema-spole.
URL=
http://forumbilder.se]

[/URL]
URL=
http://forumbilder.se]

[/URL]
URL=
http://forumbilder.se]

[/URL]
