I kväll blev det mer eldragning . Borrade oxå hål i bakramen så att jag döljer kablaget där. Det tar tid med el...
Var till Tigmannen och som vanligt så leverar han
Lägger ut en bild på grejorna. Bakdrevskonstruktionen med drevet förskjutet i sidled är för att kedjan ska lira med framdrevet . Det andra är bromsoksfästet.
Hade förhoppningar om att den skulle varit klar och att jag skulle ta premiärturen imorgon till Strängnäs Hojmarknad ( http://www.hojmarknad.se/ ) men det är ju värsta snöstormen .
Börjar iaf se slutet med det elektriska . Har målat lite ikväll oxå. Batterilåda, Elcentral och framljus/blinkersfästet.
Idag blev det en sväng till SwapMeet men hittade ingen sadel jag ville ha. Det blir att bygga en egen. Utgår från den jag har, tror jag. Har shoppat blinkrelä till LEDblinkers och färg till tank å bakskärm(om det nu blir någon skärm?).
Inget att visa bild på från garaget så jag lägger ut en bild på Dixi istället. Tagen av frun med vår nyinköpta Canon 500D
* * * NXJ * * * skrev:Att med tandborste rengöra bromsok från 1991 som troligen aldrig blivit rengjorda förut är oxå kul jobb /NXJ
Men det ger resultat
Nu är iaf elsystemet helt klart. Okfästena klara och målade. Oken målade och monterade. Handkontrollerna målade. Ska nu montera ihop bromsystemen och styret med reglage. Sen så är det dax SFRO
Har streckläst hela din tråd. grymt trevlig läsning ser skiftränt ut.
väntar med spänning på uppdateringar. både på mc´n och framförallt pv´n den blir grym, var lite orolig där ett tag innan du du tog bort 240 instrumenten keep up the good work
Leadbelly skrev:Har streckläst hela din tråd. grymt trevlig läsning ser skiftränt ut.
väntar med spänning på uppdateringar. både på mc´n och framförallt pv´n den blir grym, var lite orolig där ett tag innan du du tog bort 240 instrumenten keep up the good work
Hej Leadbelly. Kul att du gillar mina byggen
Uppdateringar kommer. Det är extra kul när det kommer inlägg från läsarna.
Ang 240instrument så får jag väl erkänna att det var en dålig idé men den har gått över
Kommer nog inte bli så mycket PV innan hösten, tror jag, men däremot BusJapanHoj