- Wasserboxer block modifierat för luftkylning.
- CB Performance Competation Eliminator med 44x38mm titanventiler.
- Foder från diesel
- CB performance vevaxel med 78mm slag
- JE 96mm smida kolvar med 22mm kolvbult och 28mm kolvbultshöjd
- SCAT H-stakar (lite hemliga)
- Kam 14mm lyft och ??? duration
- BigStuff3 styrsystem
- MSD tändning
- T3/T4-hybrid alternativt hx40
![Bild](http://lh6.ggpht.com/_0jcuKAWlZKM/S-sQQFk2UzI/AAAAAAAAACM/vH3JEkADY28/s640/Bild%20006.jpg)
Bortbearbetning av vattenmantlar
![Bild](http://lh4.ggpht.com/_0jcuKAWlZKM/S-sN_5_9LCI/AAAAAAAAABk/4rzgjlTN6WY/s640/Bild%20035.jpg)
Slutbearbetning för däckplan
Så här ser ett obearbetat block ut invändigt.
Bearbetning av lyftargalleri för att kammen skall gå runt
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Förberedelser för förminskningsbussning till lyftaren.
Tillverkning av lyftarbussningar eftersom lyftarna från typ1 (bubblamotor) är 19mm och wasserboxerblocket har 24mm lyftare.
Färdiga bussningar
Cylinderämne från KS till dieselmotor. 90mm invändigt 120mm utvändigt!!
Efter lite grovbearbetning.
Grovbearbetning i princip färdig utvändigt. Väntar på kolvar (96mm JE) från usa innan bearbetning invändigt.
Fick tyvärr börja med ett sidoprojekt(flödesbänk) så uppdateringar kommer när det händer något.
mvh Micke