Svets porr

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Tim
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Tim »

im gonna kill him, I gonna kill him dead
Användarvisningsbild
Gard
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Gard »

:shock: den mannen vet hva han gjør!! :thumbright: Tig Alu rocks
mvh.
Gard A Rønningen

"There is only one difference between a madman and me. The madman thinks he is sane. I know I am mad"
mikael olsson
För mycket laddtryck

Inlägg av mikael olsson »

tror ja har skruvat både isår och ihop ett insugsvetsat av denne svetsaren.. ser typ identiskt ut iaf.. Hoogans står de stort på insugen :thumbright: och ja de är lika snyggt i verkligheten
Användarvisningsbild
tobbeturbo
För mycket laddtryck

Inlägg av tobbeturbo »

Undrar om han tillför tillsatsen själv eller om han har ett sådant där matarverk som sitter på tighandtaget, har man det så kan man hålla handtaget med 2st händer och få det väldigt rakt o fint. Men det ser hur som helst riktigt nice ut, är nog några timmars övning innan man är där :)

//tobbe
Tillverkar/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt till motorutrymmen,typ ic rör mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882
madmagnus
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av madmagnus »

tobbeturbo skrev:Undrar om han tillför tillsatsen själv eller om han har ett sådant där matarverk som sitter på tighandtaget, har man det så kan man hålla handtaget med 2st händer och få det väldigt rakt o fint. Men det ser hur som helst riktigt nice ut, är nog några timmars övning innan man är där :)

//tobbe
matarverk på tigpistolen? ett sådant har jag aldrig sett! måste bli riktigt klumpigt. har du bilder?
better to burn out then fade away
effe
För mycket laddtryck

matarverk

Inlägg av effe »

jag har ett matarverk det är från 70- talet men alldrig kört med det e nog jävligt svårt att ställa in allra helst alu
alex b
För mycket laddtryck

Inlägg av alex b »

mikael olsson skrev:tror ja har skruvat både isår och ihop ett insugsvetsat av denne svetsaren.. ser typ identiskt ut iaf.. Hoogans står de stort på insugen :thumbright: och ja de är lika snyggt i verkligheten
Du har nog skruvat på ett Hogans Insug http://www.hogansracingmanifolds.com/

Riktigt bra kvalite på hogans grejor men det kostar skjortan.
Användarvisningsbild
tobbeturbo
För mycket laddtryck

Inlägg av tobbeturbo »

madmagnus skrev:
tobbeturbo skrev:Undrar om han tillför tillsatsen själv eller om han har ett sådant där matarverk som sitter på tighandtaget, har man det så kan man hålla handtaget med 2st händer och få det väldigt rakt o fint. Men det ser hur som helst riktigt nice ut, är nog några timmars övning innan man är där :)

//tobbe
matarverk på tigpistolen? ett sådant har jag aldrig sett! måste bli riktigt klumpigt. har du bilder?
Har inte sett något själv, men när vi nu köpte en ny Fronius tig till jobbet så var vi inne på att ev skaffa en sådan men den var aldeles för dyr. Har för mig att den kostar runt 30.000kronor, men det ska tydligen vara som en dröm o svetsa med en sådan tillsats i alu. Du får matningen exakt o dropparna i smältan blir klockrena o jag vet att även migatronick har en sådan.

Om du tittar på en bild lite längre ner så ser du ungefär hur det ser ut när munstycket sitter på tighandtaget.

http://www3.fronius.com/worldwide/norge ... 700_no.pdf

//tobbe
Tillverkar/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt till motorutrymmen,typ ic rör mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Den här killen är inte verklig!!!
JohnE
För mycket laddtryck

Inlägg av JohnE »

madmagnus skrev:

//tobbe
Finns som tillbehör hos många tillverkare. Migatronic har exempelvis sin CWF Multi till sina biffigare tigsvetsar (Pi320 och uppåt).
Bruka google med förstånd, villha-begär uppkommer oundvikligen.
John Edvardsson
jol
Forumsberoende

Inlägg av jol »

Kom av nån anledning att tänka på den här tråden igen... :)

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2503416

http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=15146
Kolla slaggen på 19e bilden, vet inte om det är lätt med rätt elektrod men jag tyckte det var imponerande iallafall
Peter Strandberg
Alfa kombi
Geronimo
För mycket laddtryck

Inlägg av Geronimo »

hmmm, måste man logga in sig eller går det att se videon ändå någonstans??
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Inlägg av Kadett4wd »

Ni har väl läst tråden om samma insug på Z?
där kan de bättre minsann ;)
Geronimo
För mycket laddtryck

Inlägg av Geronimo »

Vackert!

Jag jobbar själv som tigsvetsare på Siemens, där svetsare vi i material som hastelloy, haynes och MA 253...det finns folk som lägger sömmarna så det ser ut som ren maskinsvets...har lite med matning och droppteknik av tillsatsen att göra...ska försöka ta några bilder och posta dom här!
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Geronimo skrev:Vackert!

Jag jobbar själv som tigsvetsare på Siemens, där svetsare vi i material som hastelloy, haynes och MA 253...det finns folk som lägger sömmarna så det ser ut som ren maskinsvets...har lite med matning och droppteknik av tillsatsen att göra...ska försöka ta några bilder och posta dom här!
Gör gärna det! :)
Skriv svar