Det blev en mycket underhållande race helg i Hultsfred.
När vi anländer till Hultsfred kl 8 i lördags morse så är det ett strålande väder och allt går smidigt fram till besiktiningen. Men efter lite krångel så får vi köra.
Första repan ut blir en tråckig elva sekunders repa. Även nästa och vi försåt inget alls. Vi startar ju på så lågt varvtal.
Men vi testar ett högre startvarv och då börjar det hooka. Vi får till en 9,71 repa med 1,49 i 60 fot. Sedan börjar sluttideran bli långsammare men 60 foten snabbare och vi börjar undra varför tills det ryker till och vi tok rasar högra turbon. Tiderna som kördes under dagen så laddade vi bara 0,5 tack varae den ruttna turbon.
Efter att speakern har efterlyst en gt42á så lyckas det till slut lokaliseras en i nyköping. Så det blir en nätt resa på 50 mil. för att hämta turbon. Det vissar sig till och med vara rätt tubo.
Vi får emot lla odds ihop bilen till Söndagens körning.
Första repan ut så smäller vi in 9,44 60 fot 1,39 sec.
Det kändes kanon bilen går spikrakt och den ser ut att kunna gå rejält mycket fortare.
Vi åker konsekvent 9,50 repor 4 stycken med 60 fötter runt 1,34-1,36.
Det känns riktgit bra då det är oprepad bana. Vi provar att höja laddtrycket lite gran men då blir det för halt ute på bannan och vi tappar tid.
När vi har bestämt oss för lite ändringar i chassit och krypper in under bilen så upptäcker vi att den läcker vxl låds olja. Vi har lyckats vrida sönder änd struten på PG´n. Det tråckiga är att vi inte har resevdelar med oss utan det ligger hemma i verkstaden.
Men det löser vi till nästa race. Vi hoppas på Kjula den 20é.
Den verkar vilja gå fort i sommar så det är riktigt roligt.
Nu åker vi till Kjula om 3 timmar. Ska bli jäkligt roligt.
Hoppas på fint väder bara.
Vi har jobbat som galningar i 2 veckor nu.
Vi har byggt slutet kylsystem
sluten vevhusventilation
monterat skruvade däck ventiler.
Byggt en motor läckage plåt
Bytt all slang i systemet till stålomspunnen.
Tättat torpeden
Byggt om fästen till kardanvarvs givaren
Byggt om till stumma motorfästen
Haft nere 4 länken och modifierat lite
Ändrat fästet till skärmen
Kopplat in växel startspärr.