Garage tour 2005-10-15

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Garage tour 2005-10-15

Inlägg av Mats A »

Så var det dags för en tur och kolla vad dom har för sig i garagena . Mattias hjälper Jonas Wikström med installation av Vems i hans 142:a .
Bild
Insuget på platts .
Bild
Catchtanken med filter & pump
Bild
Inte en vardaglig syn under huven på en 142:a , tror det är mer vanligt i Sävartrakterna att man ser en gigantisk snigel hjälper till med luftflödet . Här kommer det att komma en 2,3l b20 framöver ..utan turbo också .
Bild
Eftersom det finns risk för att få med en hel del skräp med tanke på att detta är nybyggt så tas några gamla spridare från ett insug mattias hadde , känns lite onödigt att eventuellt förstöra dom nya spridarna. Men va dom sitter fast !!! Jonas & Mattias kämpar på för att få lös dom gamla spridarna .
Bild
Frän montering av vems displayen :) orginal popmaskinen kom till sin fulla rätt .
Bild
Åket i orginalkulören grå (elefantgrå :) )
Bild
Fuel railen på platts.
Bild
Soppaledningen dragen i skuffen
Bild
Mattias har kommit en bit på sin lackering av Bmw:n . ser tjusigt ut !
Bild
Snart dags för karossen att få den snygga blå färgen
Bild
Boström var och testade amman lite men tryckte i sig en burk spenat och blev popey the sailorman och växlade av spaken.
Bild
Fixa spaken görs lätt av en svets.
Bild
Bra att ha , ett gäng drivaxlar på lagret
Bild
En ny kringla har kommit på platts under sommaren .notera även det porriga blå skenet ovanför tryckmätaren
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Boström måste ju lugna ned sig med spaken ser jag :D
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6060
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Används original bränslepump som förpump eller finns det nån annan anledning till att catchtanken+pump sitter i motorrummet?

Ser ut som han har världens längsta kablar till motorvärmaren =)
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

St3v3 skrev:Används original bränslepump som förpump eller finns det nån annan anledning till att catchtanken+pump sitter i motorrummet?

Ser ut som han har världens längsta kablar till motorvärmaren =)
japp orginal pumpen andvänds som förpump.
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Vart en liten sväng till runt Sävar så mer bilder från kvällen.

När jag backade ut hemma så fick jag syn på vad ?? ja det var första tanken . polaren Ludde kom cyklades på sin nya cykel :)
Bild
Ludde är han som svetsat massa aluminiumsaker till micke med triken,boström mfl och idér och energi finns. Därav denna cykel som smiddes ihop en eftermiddag.
Bild
Jens håller på byta generator på 142:an nu en nyrenoverad sak med mer klös i .
Bild
Jens hjälper Jörgen med sin rallybil , skoj sak att åka i , fick mig en provtur för några vintrar sedan och det var en upplevelse :)
Bild
Förar/passagerarmiljön i rallybilen
Bild
Tanken på kärran
Bild
Nu synns Boströms porriga lysen bättre .
Bild
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

St3v3 skrev:Används original bränslepump som förpump eller finns det nån annan anledning till att catchtanken+pump sitter i motorrummet?

Ser ut som han har världens längsta kablar till motorvärmaren =)
Som Mats säger så används den som förpump eftersom jag inte ville höja/byta tanken.

Kablarna köpte jag begagnade på skroten och de fanns bara i modell "jättelång" :).
Skriv svar