Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h
- RichardGustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: lör feb 14, 2009 3:44 pm
- Ort: Nyköping
Ja det är riktigt skönt att den är besiktad nu.Tian skrev:Grattis till LT31...
Ja me anmäld till kjula![]()
Så nu ska bara Lasse Kongo öva på löparstilen
Vi får ta med en grill och några pilsner så kan vi åka till kjula redan på fredag kväll.
Jag har köpt ett par extra stora träskor och en jätte tight t-shirt åt honom så han ser vettig ut när han jagar oss ut ur bleachboxen.

Här kommer ett till filmklipp från brorsans mobilkamera.
Först en liter burnis och sen testas transbraken.
http://www.youtube.com/watch?v=FwiBoDN29s4
Först en liter burnis och sen testas transbraken.
http://www.youtube.com/watch?v=FwiBoDN29s4
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 297
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 297
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
- RichardGustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: lör feb 14, 2009 3:44 pm
- Ort: Nyköping
Bilen går som ett strykjärn på vägen, spikrakt och utan konstigheter.
tyvärr hade vi lite fel utväxling till den så lågvarviga motorn så jag gick över mål på varvstopp varje repa.
vi testade att höja varvet så mycket vi vågade (5600 men fortfarande varvstopp över mål) men effekten tokdyker vid 5100 och vid 5600 vart det nog lite flyt på ventilerna.
så en ny utväxling måste i snarast.
lägger i 2an efter 100 meter och shuftlighten tänds vid 200 ungefär och vid 300 går den på varvstopp
men som bäst lyckades jag köra 11,06 @197hm/h
bästa 60-fot under denna helg blev 1,65.
tyvärr hade vi lite fel utväxling till den så lågvarviga motorn så jag gick över mål på varvstopp varje repa.
vi testade att höja varvet så mycket vi vågade (5600 men fortfarande varvstopp över mål) men effekten tokdyker vid 5100 och vid 5600 vart det nog lite flyt på ventilerna.
så en ny utväxling måste i snarast.
lägger i 2an efter 100 meter och shuftlighten tänds vid 200 ungefär och vid 300 går den på varvstopp

men som bäst lyckades jag köra 11,06 @197hm/h
bästa 60-fot under denna helg blev 1,65.
självklart skulle det bästa vara om man kunde varva motorn mer, men då krävs nya fjädrar och kam. och ska jag kunna stoppa i den kam jag skulle vilja ha så måste jag ha nya toppar. vilken skulle resultera i att effekten blir för hög för stakarna
så istället för att råna banken så man har råd med bättre grejor i motorn så funderar jag på en annan utväxling så man kan åka lite mer i sommar bara.
det sitter 4,30:1 i den nu och jag funderarar på 4,11:1 istället.
men frågan är om den orkar då.
när jag höjde varvet till 5600 gick den 197km/h men det var nog 50 meter som fortfarande gick på varvstopp då.
med 5400 gick den 192km/h och kanske 75-100 meter på stoppet.
så skulle men kunnat höja till 5800 så skulle den nog klara sig utan att gå på stoppet.
Sen borde det gå att få till 60 foten bättre också. vi testate bara lite olika däckstryck nu i helgen. vi rörde aldrig 4-länket.
först testade vi 7 psi i däcken och då åkte vi 1,67 men den skrynklade däck som satan så vi testade att bara höja däckstrycket till 8psi för att se vad som hände, och då skrynklade den inte allt lika hårt och vi åkte 1,65
vi skulle ha tagit bort lite anti squat och kört på 7psi istället och sett om det gav resultat.
Det känns som att man borde läsa på lite mer i ämnet 4-länk.
men det är svårt att veta vad en "bra" 60 fot ska ligga på när jag inte vet vad bilen väger.
Känns iaf lite surt att det bara saknades 6 hundringar till en tia


så istället för att råna banken så man har råd med bättre grejor i motorn så funderar jag på en annan utväxling så man kan åka lite mer i sommar bara.
det sitter 4,30:1 i den nu och jag funderarar på 4,11:1 istället.
men frågan är om den orkar då.
när jag höjde varvet till 5600 gick den 197km/h men det var nog 50 meter som fortfarande gick på varvstopp då.
med 5400 gick den 192km/h och kanske 75-100 meter på stoppet.
så skulle men kunnat höja till 5800 så skulle den nog klara sig utan att gå på stoppet.
Sen borde det gå att få till 60 foten bättre också. vi testate bara lite olika däckstryck nu i helgen. vi rörde aldrig 4-länket.
först testade vi 7 psi i däcken och då åkte vi 1,67 men den skrynklade däck som satan så vi testade att bara höja däckstrycket till 8psi för att se vad som hände, och då skrynklade den inte allt lika hårt och vi åkte 1,65
vi skulle ha tagit bort lite anti squat och kört på 7psi istället och sett om det gav resultat.
Det känns som att man borde läsa på lite mer i ämnet 4-länk.
men det är svårt att veta vad en "bra" 60 fot ska ligga på när jag inte vet vad bilen väger.
Känns iaf lite surt att det bara saknades 6 hundringar till en tia

Ja tycker synd om dig så nära en tia.. Ja ja en trevlig lördag å söndag vart det i alla fall å du fick ju några repor i bilen. Å en sak är säker det kommer bara att gå fortare om du nu vågar 

Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
