Idag fick jag lite hjälp av Manta_Tic att justera in kammarna.
Blev till att klia sig i huvudet ett antal gånger för att tillslut komma fram till att det inte gick att justera insugskammen enligt tillverkarens rekomendation, det justerbara kamdrevet räckte helt enkelt inte till......
Så nu öppnar insugskammen 2-3grader efter TDC, tillverkarens rekomendation var 3grader före TDC.
Avgaskammen var på rätt ställe direkt stänger, 5grader före TDC.
Så nu har jag -7-8grader overlap och kammarnas lobseparation hamnade på 117grader istället för rekomenderade 114 tror jag
Hur som helst är ju detta med kammar och inställningar en riktig djungel!
Är det någon som har en bra länk där man kan läsa vad som händer om man minskar/ökar overlapen, samt om man tidigarelägger en eller båda kammarna i förhållande till veven?
Allting är såklart mätt vid 1,27mm lyft

Alla synpunkter är välkommna i ämnet kammar, hur mycket kan de 5-6graderna som det blev fel påverka?
Imorrn bär det av till hansen racing för inhandling av endel 3,5tums rör och svetsböjar.
Jo, han demontera fronten och borra bort batterihyllan idag också
