
Bmw 535 Turbo !TILL SALU 40.000:-!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 733
- Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
- Ort: Örebro
Hm, är ju konat på MekonomenmartinssoN skrev:om det inte är snegäng har du nog konat lite dåligt.

Men ska ta bort skarven så fort jag köpt en bromsrörsnyckel. Sitter som satan nu. Har fått för mig att det är skarven som är problemet..
Göra klart listan:
Bromsrör
Bromsvätska
Lufta koppling och bromsar
Motorolja
Jorda VR-skärmen (klart)
Planfräsa oljefilterhuset (klart)
Luftfilter (Kommer i veckan)
Avgasbandage (Kommer i veckan)
Bygga om avgaset lite längst bak (klart)
Bygga om växellådsfäste (klart)
Huvudströmbrytare, till förarplatsen
Plasthölje batterikabel
Kabelskor
Säkringar
Får jag bara bromsröret tätt så kan det bli första provturen nästa helg.
Så hoppas på fint väder tills dess

jävligt vättigt tänkt av dejRickardP skrev:Jo men du hade ju en fränare motor att stämma av medandy_b skrev:va fan ... du lär ju köra med mitt ... lät sjukt gott med så groft och inga dämpare
Vill ju inte dra till mig för mycket uppmärksamhet, så därför åkte ljuddämpare på
ja kommer åka 3,5"dp och ett kort 3" med dämpare på den maskinen nu
Bromsröret är förmodligen tätt nu. Bromsarna är luftade och likaså kopplingen. Avgasbandage lindat hela vägen på downpipen.
Göra klart listan:
Huvudströmbrytare, till förarplatsen
Bygga en mittkonsol/panel
Fastsättning av ms box
Avluftning till tanken ( är an6 samma som Jic 9/16 unf gänga?)
Inpassning av huv
Varmköra, byta olja
Lufta kylsystemet
Göra klart listan:
Huvudströmbrytare, till förarplatsen
Bygga en mittkonsol/panel
Fastsättning av ms box
Avluftning till tanken ( är an6 samma som Jic 9/16 unf gänga?)
Inpassning av huv
Varmköra, byta olja
Lufta kylsystemet
Har problem med att varvtalet går mellan ca 900-2000rpm på tomgång (enligt megatune). Antar att det har något med VR-givaren att göra?
AFR ligger högt på tomgång och blir ännu högre när man rör gasen (dör av).
Bilen är en Bmw 535 -90. Använder original VR-givare.
*Givaren är fastdragen och har samma avstånd till triggerhjulet som standar.
*Har nu provat att dra original kabeln (skärmad) hela vägen, utom den sissta decimetern som är skarvad till jord i kaross och signal i boxen.
*Har provat att köra gul+skärm på jord och svart på signal.
*Har provat att köra svart+skärm på jord och gul på signal.
Och hittar inga pottar att vrida på mitt kort heller?
Skulle vara jättebra om någon kunde komma med något förslag.

AFR ligger högt på tomgång och blir ännu högre när man rör gasen (dör av).
Bilen är en Bmw 535 -90. Använder original VR-givare.
*Givaren är fastdragen och har samma avstånd till triggerhjulet som standar.
*Har nu provat att dra original kabeln (skärmad) hela vägen, utom den sissta decimetern som är skarvad till jord i kaross och signal i boxen.
*Har provat att köra gul+skärm på jord och svart på signal.
*Har provat att köra svart+skärm på jord och gul på signal.
Och hittar inga pottar att vrida på mitt kort heller?
Skulle vara jättebra om någon kunde komma med något förslag.
