benny nilssons 142a (Film från EDPS Piteå 2010)
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
körde inte han en 10,99 repa?..
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
roligt me nytt liv i denna gamla tråd
Och ännu roligare att äntligen ha tagit sig ut på banan och kört.
Tyvärr hann jag bara köra 2 repor och i den första funkade inte granen
men de vart 11,8/188 och efter omständigheterna är jag rätt nöjd. De var ingen felfri repa direkt med missad 2a(ska gå igenom lådan nu) och 50 meter före mål ung gick varvstoppen i på 3an och växlade aldrig till 4an. Körde även utan launch.
Hade nog kunnat kapa nån/några tiondelar om inte regnet kommit gång efter gång
mvh Benny

Och ännu roligare att äntligen ha tagit sig ut på banan och kört.
Tyvärr hann jag bara köra 2 repor och i den första funkade inte granen

men de vart 11,8/188 och efter omständigheterna är jag rätt nöjd. De var ingen felfri repa direkt med missad 2a(ska gå igenom lådan nu) och 50 meter före mål ung gick varvstoppen i på 3an och växlade aldrig till 4an. Körde även utan launch.
Hade nog kunnat kapa nån/några tiondelar om inte regnet kommit gång efter gång

mvh Benny
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
Såg att du assisterade Boström där.Jens Gustavsson skrev:benny hur gick det i helgen? såg en repa.
jag va och leta dig lite senare på dagen men hittade inte igen dig?
Vi lastade runt 3 tiden tror jag när regnet kommit igen, ett skrov på max hägrade

Senast redigerad av Benny Nilsson den tis jun 09, 2009 9:13 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
Bilen har jag hållit på med till och från rätt maånga år nu.DanielW skrev:Skulle va kul med mer info bilen/motorn..
Kylsystemet och de är tillbaka flyttat igen.
Nu sitter det en svetsad 1030 med 3,73 eller 3,91, lådan en getrag 265.
Min förra motor var en b21 turbo underdel med portad 405 och enemkam efter vevstaks haveri -07 så ligger toppen på hyllan och väntar på nya ventiler.
Så nu i vinter var jag utan isbil och byggde då denna b23.
Bara renoverad och svarvat gropar i kolvarna. toppen är en 405 orginal förutom radiesäten, tillsnyggat förbrum. De sitter en k-kam i.
ha de /Benny
Det måste ändå vara rätt gott med pulver i motorn om du klarar 188 km/h i slutfart. Grattis ! 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21728
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo den gick fint.
du skulle fått dit den andra toppen och kammen bara den flödade ju ricktigt fint mins jag
vad är det för ventiler som behövs?
du skulle fått dit den andra toppen och kammen bara den flödade ju ricktigt fint mins jag

vad är det för ventiler som behövs?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
Veckan innan angsjön upptäckte jag en spricka i toppen så jag svetsade den och planade, märkte efter det att den inte gick att lufta ur riktigt
for ut och testade och sköt toppacningen åt samma håll på alla 4 eftre några repor. Samma tändning, tryck och bränsle som förut
De jag undrar är om nån haft problem med parners pinnbultar?
tycker dom känns lite konstiga när man drar, de är inte arps.
Dom är ju dragna några gånger nu också
/Benny

for ut och testade och sköt toppacningen åt samma håll på alla 4 eftre några repor. Samma tändning, tryck och bränsle som förut
De jag undrar är om nån haft problem med parners pinnbultar?
tycker dom känns lite konstiga när man drar, de är inte arps.
Dom är ju dragna några gånger nu också

/Benny
Dagens nästa bästa repa från EDPS på Pite Dragway 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=yXt6aFvLdzE&fmt=22
http://www.youtube.com/watch?v=yXt6aFvLdzE&fmt=22
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
ja du de är inget speciellt egentligen. svetsad 240 axel 3,73 eller 3,54 justerbara bärstag, nerflyttade främre bärarmsfästen i karossen och ganska mjuka fjädrar+dämpare,Martin H skrev:vad är gjort åt bakvagnen om man får fråga? blev lite avis
sen sitter det 90/10 dämpare fram som jag tror gör en hel del jobb med att låta framänden lyftas.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Har för mig att den där modifikationen är rätt vanlig i rallycross etcBenny Nilsson skrev: nerflyttade främre bärarmsfästen i karossen

sen finns det väl också någon annan modifikation man kan göra har jag för mig?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85