En plats för olje-brännare!
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167 Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda
Inlägg
av 24416vR » sön jun 06, 2010 3:41 pm
Funderade på det vad det egentligen är som skiljer turbopumpen ifrån sug pumpen? Köpte mig en gammel d24 sugis i fredags och tycker det känns lite trisst och inte ha turbo
Dennis Traneskog
volvod6
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82 Blev medlem: sön dec 07, 2008 8:29 pm
Inlägg
av volvod6 » sön jun 06, 2010 6:24 pm
Klokke som gir mer diesel ved turbortykk. Man kan justere opp sugpumpen og få samme effekt men ryker om f! før turbotrykk
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167 Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda
Inlägg
av 24416vR » sön jun 06, 2010 8:09 pm
Okej men det är bara manligt när det ryker !
Dennis Traneskog
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland
Inlägg
av Rasmus 85 » mån jun 07, 2010 3:43 pm
24416vR skrev: Okej men det är bara manligt när det ryker !
wccc.fi är ett forum
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167 Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda
Inlägg
av 24416vR » ons jun 09, 2010 4:21 pm
Nu ska man bara leta upp ett turbo grenrör med
Kanske inte det enklaste men annars får man väl svetsa ett eget
Dennis Traneskog
Nicklas
För mycket laddtryck
Inlägg: 332 Blev medlem: fre jun 11, 2004 2:00 am
Ort: stöcksjö
Kontakt:
Inlägg
av Nicklas » ons jun 09, 2010 6:09 pm
Ev har ja ett till salu. ska kolla.
//Nicklas
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167 Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda
Inlägg
av 24416vR » ons jun 09, 2010 6:47 pm
Nicklas skrev: Ev har ja ett till salu. ska kolla.
//Nicklas
Släng iväg ett pm till mig om det skulle vara så!
Dennis Traneskog