1602 med S14 turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Ser inte ut att bli körning den närmaste tiden :(
http://www.sundsvallraceway.se/webcam.html
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det va jävligt regningt där! nästan lite komiskt den bilden sen ovanför " då dragracing är som bäst" :hihi:

hoppas på bättre väder i morgon :thumbright:
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Tackar för lyckönskningarna.
Ser tungt ut för vinst men kan ju vara kul att inte bli sist i kvalet iaf.
De snabbaste bilarna i klassen kör höga 7 repor :shock:
Men allt kan ju hända.

Nä som sagt i dag blir det nog inget kört om det inte händer ett mirakel.
Skulle bli bättre väder imorgon så får hopas på det då.

Bara att ringa det Micke. Tänkte jag skulle ringa och kolla hur det går för dig också. Bra att ni fått till kam syncen iaf.

Nä då jens ska köra safe har fetat på den rejält på högre tryck till att börja med. Men allt kan ju gå åt fan rätt fort om det vill sig illa så är det ju i den här sporten. :hihi:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Tog just en screenshot på Sundsvall Raceway Webcam, Ser ut att vara RoggaH's framhjul i vänster lane :)
Irriterande med 5-minuters uppdatering på kameran!

Bild
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Ja det är min bil :)
men tyvärr blev detvinga tider i helgen.

Fick en repa på lördagen och en idag.

Repan på lördag så var insuget rejält spräckt så det
gick ju knappt att burna på 1:an med 0 i ladd.
Fixade det och provade launchen och greja klart för idag.

Repan idag kändes den riktigt jäkla elak i burnen. Fick burna 2
gånger på grund av sanering. Men sen när vi välfock köra så elda jag
upp kopplingen å det grövsta. Den gick inte ens framåt bilen sen när jag skulle tillbaka. Den tyckte tydligen inte om att maskin blivit lite elakare :p

Inte så mycket att göra åt de mer än att fixa nå nytt.
Som håller.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3725
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Blir det att bygga om för Libertylådan å ny koppling nu, eller har du nån annan lösning på problemet ?
Senast redigerad av Richard den sön jun 20, 2010 7:30 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
dunderkullen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: tor apr 10, 2008 9:39 pm
Ort: ö-vik

Inlägg av dunderkullen »

synd! på vädret å strule me bilen.. du få ta igen de på edps 8)
bonden
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

ta två kopplingar då, jag tror min börjar bli lite risig oxå! ska bli skojj att se loggen från sista repan, låter faa på filmen som den varvar 12000 när jag släpper launchen å startar :hihi:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

har du hunnit kolla vad som hände med kopplingen? går den att laga?
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Har inte rivit än men det ligger en 765 tryckplatta och en sinter lamell på skrivbordet som jag tänkte skruva dit och hålla tummarna på att det håller så jag får köra lite till i år iaf.
Men håller inte det så är det färdig kört för i år.
Då blir det att bygga om bilen för slirkopplingen och libertyn.

Men fattas ett M30 svänghjul så om det är nån som har ett över hojta till.

Är dock lite kluven på om jag ska köra med en 4-puckad eller 6-puckad lamell.
Nån som har någon erfarenhet på det om vad som håller bäst och längst?
Vet att 4-puckat är specad högre men det är ju inte alltid sanningen.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad trycker en sån tryckplatta?

ja bra fråga 4 eller 6 puckat??

Mattias sandgren kanske har nått svänghjul? har mycket M30 skrot :hihi:
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Tyckte det såg ut att gå rätt bra i lördags ändå. Har en bild och kanske någon film på din bil från i lördags, Ska kolla upp det ikväll. Fast inga HD bilder/filmer direkt :doh:
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Är du säkert att du tar rätt på bil?
Tror tiden blev typ 22 sekunder på lördag :p

Ok får kolla med Mattias om han inte ser det här och svarar.

Vet inte vad de trycker men har för mig
Att jag läst 1000kg någon stans kan det stämma?. Kanske finns nån här som har koll på det. Tänkte prov trycka innan jag monterar.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

1300kg trycker min kom jag fram till. mellan 2.25-3mm
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

roggah: lägg på några hundra kg så kommer du närmare sanningen, 1300-1400kg :)
Skriv svar