Hoppas att allt lirar i helgen så de blir mycke åka o fina tider.
Jag tror inte du behöver vara ett dugg rädd för att varva motorn 8500. Jag har varvat min vit 4a 9600varv (90mm slag) i flera säsonger utan några som helst bekymmer. Vevlager och ramlager har sett som nya ut och då har jag åkt vanlig våtsump.Kökarmicke skrev:Jag tror jag ska försöka begränsa mig till att inte varva mer än 8000, men jag ville ha lite marginal uppåt när vi mappade ifall motorn tappar ork när man växlar på lite lägre varvtal, eller om det inte kommer funka med 28orna och lägre däck behövs, då kommer den varva ur före mål.
Durationen borde va från 0.1 lyft in till ut.
Vi mätte aldrig något avgasmottryck, grenröret är ett 5-1rör jo, tror inte man kan gämföra direkt över till holsets hus, då detta är ett singelentry-hus.
Nu håller jag på att få hjärtsvikt av att bilen är så svårstartad, skulle behöva få igång kamsyncen nu! Är nog någon inställning jag inte förstår mig på.. Nya försök imorrn.
Annars börjar jag nog bli rätt klar med bilen inför helgen, dit med fronten, tvätta den å leka lite med launch controlen, om bilen skulle vilja starta..
Har ordnat bromsskärms vajjer å handtag ikväll, å meckat dit oljebalja m.m
bilderKökarmicke skrev:Som avslutning på helgen klotade som sagt Chevellen in i polarens bil, och regnet kom precis efter, så vi lastade å åkte hem.
Fan va tuff film!