"Chevy740" dubbelturbo V8.film 8,97 på kjula
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
kul kul!!
intresant att höra race rapporten sen.
fick ni med nåra loggar på motorn?
intresant att höra race rapporten sen.
fick ni med nåra loggar på motorn?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 83
- Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm
- r.friborg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 284
- Blev medlem: mån mar 22, 2004 10:01 pm
- Ort: Kalmar
- Kontakt:
Tack.Daniel J #43 skrev:Grattis till 8:an, inte många som får allt att funka så bra så fort.
Tycker 230 låter lågt i sluthastighet, särskillt som ni körde 234 på nån 10,50 repa. Hade ni så mycket bättre grepp på 8,9 repan?
Vi håller med om att slutfarten är långsam vi vet dock inte rikitgt varför.
Fästet var sjukt bra.
- r.friborg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 284
- Blev medlem: mån mar 22, 2004 10:01 pm
- Ort: Kalmar
- Kontakt:
Race rapport Kjula
Vi åkte upp redan fredag kväll. Sjukt segt tog 6 timmar att köra.
Väl uppe så var det kanon vi grillade och snackade med abdra racers.
Lördagen
Vädret var fint redan på morgonen och vi styrde upp en chassi besiktning med Uffe så den blev 7,50 taggad.
Första repan körde vi runt halv 1. Innan dess så hade vi ställt om fyrlänken lite sedan hultsfred samt höjt däck trycket från 5 psi till 6 psi.
Denna repa resulterade i 9,007 1,28 i 60 fot och 230 km/h
Och vårt första hjul lyft.
Innan nästa repa så ställde vi dämpana bak något hårdare samt höjde däck trycket till 7 psi
Nu blev det 8,97 1,27 i 60 fot och 230 km/h
Hjullyft även nu.
Vi blev själa glada för det var inte riktigt väntat att åka en 8á redan.
Till nästa repa ställde vi ned det undre staget 1 snäpp för att försöka få bort hjul lyften
Nu fick vi tyvärr bekymer i burnoten då jag hörde att något inte stämde och Jon kände i bilen att det var något lurt.
Mycket riktigt när han stagat in och skulle trycka på gasen så bara smäller och baktänder den. Den går inte alls på varv, men kanon bra på tomgång.
Vi lyckades inte lösa det så vi körde inget på söndagen. Vi ska ta tag i problemet nu i veckan.
Vi ska framöver jobba på att justera bort hjul lyften och föhoppningsviss få den att fortsätta greppa hårt.
Till nästa race så ska vi bland annat byta bälte, byta lite bultar till batteri och fuelcell.
Och eventuellt sätta i lexan rutor runt om.
Mvh Robert
Vi åkte upp redan fredag kväll. Sjukt segt tog 6 timmar att köra.
Väl uppe så var det kanon vi grillade och snackade med abdra racers.
Lördagen
Vädret var fint redan på morgonen och vi styrde upp en chassi besiktning med Uffe så den blev 7,50 taggad.
Första repan körde vi runt halv 1. Innan dess så hade vi ställt om fyrlänken lite sedan hultsfred samt höjt däck trycket från 5 psi till 6 psi.
Denna repa resulterade i 9,007 1,28 i 60 fot och 230 km/h
Och vårt första hjul lyft.
Innan nästa repa så ställde vi dämpana bak något hårdare samt höjde däck trycket till 7 psi
Nu blev det 8,97 1,27 i 60 fot och 230 km/h
Hjullyft även nu.
Vi blev själa glada för det var inte riktigt väntat att åka en 8á redan.
Till nästa repa ställde vi ned det undre staget 1 snäpp för att försöka få bort hjul lyften
Nu fick vi tyvärr bekymer i burnoten då jag hörde att något inte stämde och Jon kände i bilen att det var något lurt.
Mycket riktigt när han stagat in och skulle trycka på gasen så bara smäller och baktänder den. Den går inte alls på varv, men kanon bra på tomgång.
Vi lyckades inte lösa det så vi körde inget på söndagen. Vi ska ta tag i problemet nu i veckan.
Vi ska framöver jobba på att justera bort hjul lyften och föhoppningsviss få den att fortsätta greppa hårt.
Till nästa race så ska vi bland annat byta bälte, byta lite bultar till batteri och fuelcell.
Och eventuellt sätta i lexan rutor runt om.
Mvh Robert