Ny design på firmaloggan som klibbads dit på dörrarna
Fixade en sponsor till Magnus , printstore !
Provtryckning och som sagts he läck te spjällhuseee nånting so hemskt
Efter ett hejdlöst kopplingsmek natten mot fredag så var bilen klar för lastning vid 02.30 tiden.Sov några timmar,lastade bilen och åkte iväg till Fällfors.Besiktade bilen på plats och första repan ut så stod jag för långt bak i vattnet så jag drog med vatten på däcken och tappade greppet i starten men repan kändes ok.Tittade till bilen efteråt och såg att insugspackningen blåst på 4:ans cylinder.Gustav hade nu kommit och vi hjälptes åt att byta packning och sen skulle vi prova att logga nästa repa.Det visade sig att min dator var stendöd men Sandgren fick liv i den efter en stund.Kopplade in datorn och skulle köra fram och värma däcken men datorn störde ut insprutningen så den gick som skit och varvräknaren bara studsade.Jag körde lugnt imål och vi kopplade ur datorn och motorn gick bra igen.Mitt tålamod började ta slut med datorn och vi fick låna Emils dator så vi kunde logga den sista repan som gick helt ok.Bästa tid blev 10.33 216kmh (1.48 i 60 fot)(1.45 i laddtryck).På kvällen så fick jag hjälp av Tage Avander att göra ett leakdowntest och det visade sig att den cylinder packningen gått på tidigare inte var bra och vevhusvent burken var proppfull med olja.Jag bestämde mig för att inte köra nåt idag utan att ha kollat upp problemet. Nästa tävling blir troligen hösttävlingen Piteå.Ett stort tack till Gustav och Anna mfl
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Gamla datorn är en thinkpad 600 som inte riktigt är i ordning.Om jag har kopplat in seriekabeln i datorn och den inte är igång så går inte bränslepumparna när jag slår på boxen.sen så måste jag ha 12v adaptern inkopplad för att pumparna ska gå.den går inte alls på det interna batteriet som jag bytt ut.det hade blivit ärg vid batteriet som sandgren tog bort.en teori kan va att nån intern jordning i datorn pajat och den jordar genom 12v kabeln.vad vet jag.jag har en annan dator jag kan använda men måste skaffa usb-seriekabel adapter.sen blir det att fixa loggning i boxen så man slipper ha med datorn i bilen och krångla med det just innan man ska köra.det var lite strul med launchen mm i fällfors så jag ska kolla över det till nästa race men är ändå nöjd att jag tog mig iväg och fick prova lite.
Sommarens bästa tid blev 10.33 och 216 i slutfart på 1.42bar laddtryck med 1.42 i 60 fot.Det har ju varit rätt dåligt väder i sommar på de tävlingar jag besökt och det blev ju rätt spännande när jag körde mot Vidar i Piteå då han kraschade i min line.Det var iallafall roligt att få avsluta säsongen med mycket körning/tuning i Åmsele och motorn verkar fungera bra nu på 2.1bar.Planerna inför 2011 är följande:
-Gå igenom motorn/renovera
-Byta till th400 automatlåda och annan kardan
-Snygga till elsystemet (prio 1) efter div strul med småsaker
-Skicka insprutarboxen till Ungern på service/rehab/uppdatering (den har varit med länge)